انتخابات

منابع آگاه صهیونیستی از چراغ سبز سطح سیاسی اسرائیل برای انتقال به مرحله آخر از جنگ غزه و موافقت نخست‌وزیر این رژیم با مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره نوار غزه خبر دادند.

چراغ سبز تل‌آویو برای ورود ارتش به مرحله نهایی جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش داد که سطح سیاسی اسرائیل به ارتش اشغالگر چراغ سبز نشان داد تا به تدریج در طول ماه جاری به سمت مرحله سوم و نهایی جنگ غزه حرکت کند. بر اساس این گزارش، این تصمیم به دلیل پرونده تبادل اسرا و تشدید تنش در جبهه شمالی و با هدف دوری از گسترش دامنه جنگ جاری اتخاذ شده است. مرحله سوم شامل بقای نیروهای اشغالگر در محورهای نتساریم و فیلادلفیا و سایر نقاط در نوار غزه خواهد بود تا در صورت عدم توافق مبادله اسرا، به فشار بر جنبش حماس در این مسیر ادامه دهند.به ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی، به ارتش اشغالگر برای ادامه عملیات نظامی اما به شکلی دیگر، چراغ سبز نشان داده شده است. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که اسرائیل به پایان مرحله نابودی توانمندی نظامی حماس نزدیک شده و به نابودی آن ادامه خواهد داد.

در همین راستا، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با توقف جنگ بدون تحقق اهداف اعلامی از سوی کابینه نتانیاهو، خواستار اعمال حکومت نظامی در نوار غزه است زیرا اشغال نوار غزه مانع از بازگشت حماس و احیای توان نظامی آن خواهد شد.از سوی دیگر، سه مقام آگاه اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه «تایمز » اسرائیل فاش کردند که دفتر نتانیاهو در هفته‌های اخیر به صورت محرمانه از مخالفت با مشارکت افراد مرتبط با تشکیلات خودگردان در اداره غزه پس از جنگ علیه حماس عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که دفتر نتانیاهو ماه‌هاست که می‌گوید تشکیلات خودگردان فلسطین را در هیچ یک از برنامه‌های خود برای مدیریت غزه پس از جنگ وارد نمی‌کند.امری که مانع ارائه طرح‌های واقعی برای «روز پس از جنگ غزه» در صورت پیروزی بر حماس است. نتانیاهو حتی هفته پیش در مصاحبه با کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که اجازه ایجاد «یک کشور فلسطینی در منطقه ساحلی» را نخواهد داد و آماده نیست که غزه را به تشکیلات خودگردان فلسطین بسپارد.اما به گفته دو مقام اسرائیلی و یک مقام آمریکایی؛ دستیاران ارشد نتانیاهو طی هفته‌های اخیر به او اعلام کرده‌اند، که افرادی که با تشکیلات خودگردان فلسطین ارتباط دارند، تنها گزینه مناسب اسرائیل برای اداره امور مدنی غزه هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.