نماینده سابق مجلس با تأکید بر رعایت اصول اخلاقی در رقابت سیاسی گفت: دامن زدن به فضای رقیب‌هراسی نه تنها غیر اخلاقی است بلکه آفت انتخاب آگاهانه گزینه اصلح است.

رقیب‌هراسی؛ آفت انتخاب آگاهانه گزینه اصلح

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت  مشارکت حداکثری  و آگاهانه در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: مردم باید حضور در دور دوم انتخابات را جدی بگیرند چراکه امتداد و تکمیل‌کننده کار نیمه تمام مرحله نخست است لذا باید مشارکت بالاتر از دوره اول باشد.

وی با تأکید بر اینکه تداوم و تقویت این مشارکت در جمعه آینده علاوه بر اینکه نمایش اقتدار کشور است، بدخواهان و معاندان را مأیوس و دوستداران نظام را دلگرم‌تر خواهد کرد، افزود: مردم با مشارکت آگاهانه و با بصیرت نمایشی از مردم‌سالاری دینی را به رخ دنیا خواهند کشید چنانکه در هفته گذشته رسانه‌های خارجی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را در منظر عموم به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام نصیرایی درباره ضرورت انتخاب فرد اصلح، بیان کرد: حکم عقل است که فرد به بهترین، مراجعه کند و او را برای بالاترین جایگاه اجرایی کشور انتخاب کند. قطعا مردم فهم صحیحی از شرایط کشور دارند لذا با بصیرت و دقت لازم، فردی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب باید فردی باشد که مسیر شهید آیت‌الله رئیسی را با قدرت و قوت ادامه دهد. بخشی از مشکلات امروز جامعه ما، مسائل معیشتی و اقتصادی کشور و حوزه‌های فرهنگی است که مردم در این زمینه بحث‌ها و دغدغه‌های جدی دارند. کارهایی که شهید رئیسی در دوره مسئولیت قریب به سال خود انجام دادند، خوب بود. 

توجه به منظومه فکری امامین انقلاب در انتخاب اصلح

حجت‌الاسلام نصیرایی با تأکید بر اینکه شهید جمهور زیرساخت‌های خوبی را در کشور در عرصه‌های مختلف فراهم کرد، افزود: در این چند سال ارتباطات و تعاملات خوبی در عرصه روابط بین‌الملل و ارتباطات با همسایگان و دادوستدها با سایر کشورها شکل گرفت و مقدماتش فراهم شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات و عملکرد شهید رئیسی در بازگرداندن کارخانه‌ها و کارگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل به چرخه فعالیت‌های اقتصادی، بیان کرد: این کارخانه‌ها یکی یکی احیا شد به طوری که سرمایه‌های راکد کشور به چرخه تولید بازگشت و بسیاری از جوانان مشغول به کار شدند. 

وی به فعالیت‌های شهید رئیسی در حوزه‌های زیرساختی مانند آبرسانی‌، تولید برق، مسکن و سامان دادن به  حوزه‌های اقتصادی و انضباط مالی اشاره کرد و افزود: ملت شریف ایران برای خلق حماسه‌ای دیگر در جمعه پیش رو باید حضور گسترده در انتخابات داشته باشند و با عنایت به ویژگی‌های انتخاب اصلح در منظومه فکری امامین انقلاب، از میان دو نامزد، دست به انتخاب بزنند. 

دیگران را خراب و لجن‌مال نکنیم

حجت‌الاسلام نصیرایی با تأکید بر اینکه فرد اصلح باید مسیرهای پیشرفت و فرصت‌های کشور را به خوبی بشناسد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب با توکل به خدا و به پشتوانه رأی بالای مردم با جدیت و صلابت مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات خوبی که شهید رئیسی آغاز کرده را ادامه دهد.  

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های اخلاقی در رقابت‌های سیاسی، اظهار کرد: طبیعتا نامزدها و هواداران آنها باید مراقبت کنند تا به تهمت، افترا، دروغ و شایعات دست نزنند. در رقابت‌های انتخاباتی هر کسی بر روی توان، ظرفیت و استعداد خود متمرکز شود.

عمل به ملاحظات اخلاقی براساس فرمایش معظم له

وی ابراز کرد: اینکه بخواهیم بر صورت دیگران سنگ بی‌اندازیم و دیگران را لجن‌مال کنیم برای صحه گذاشتن بر منش و رفتار خود، صحیح نیست. این فضای رقیب‌هراسی که شروع شد، خوب نیست و آفت انتخاب آگاهانه گزینه اصلح است. 

حجت‌الاسلام نصیرایی در پایان درباره ضرورت پاسخگویی به شبهات انتخاباتی، گفت: پاسخ به شبهات باید عالمانه، آگاهانه و مستند و به دور از جانبداری و جهت‌دهی باشد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «انتخابات عرصه‌ای برای مسابقه‌ خدمت است» لذا ملاحظات اخلاقی براساس فرمایش معظم انقلاب عمل شود و همه خودشان را با نگاه معظم له تنظیم کنند و به این بحث‌ها و تخریب‌ها ورود پیدا نکند. 

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.