انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا نوامبر امسال (آبان‌ماه) برگزار خواهد شد. این در حالی است که حضور هر دو نامزد اصلی در این انتخابات همچنان در هاله‌ ای از ابهام قرار دارد.

تلاش وکلای ترامپ نتیجه داد؛ تعویق حکم دادگاه / سرنوشت بایدن چه می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، از یک سو ترامپ به جرم پرداخت حق‌ السکوت به یک بازیگر پورن در دادگاه نیویورک، گناهکار شناخته و قرار بود حکم او یازدهم ماه جاری میلادی اعلام شود و از سوی دیگر دمکرات ها بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان بایدن و ترامپ متوجه شده اند که بایدن نمی تواند در انتخابات شرکت کند زیرا شرایط لازم را ندارد.

اما امروز تکلیف ترامپ مشخص شد، زیرا حکم دادگاه پرداخت حق‌السکوت ترامپ تا ۱۸ سپتامبر یعنی کمتر از ۷ هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به تعویق افتاد، البته وکلای او تلاش زیادی کردند تا اجرای حکمش را عقب بیاندازند.

در حالی که چند روز قبل خبر رسید که خانواده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به رغم عملکرد ضعیفش در مناظره با ترامپ، از او خواستند تا به رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهد، اما امروز رویترز به نقل از یک منبع دموکرات خبر داد که طی روزهای آینده احتمالا ۲۵ قانونگذار این حزب در کنگره علنا خواستار استعفای جو بایدن از انتخابات می‌ شوند.

این در حالی است که جتی هفته گذشته روزنامه گاردین در تحلیلی با اشاره به عملکرد بایدن در نخستین مناظره با دونالد ترامپ که انتقادات بسیاری را به همراه داشته به جانشنیان احتمالی او پرداخته استف او در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که در صورت کناره گیری بایدن، او ممکن است از فردی که به احتمال زیاد معاونش، کامالا هریس خواهد بود، نام ببرد. اما این برای نمایندگان الزامی را ایجاد نخواهد کرد، از سوی دیگر این موضوعات در شرایطی مطرح شده که نگرانی‌ها درباره سلامت و آمادگی ذهنی جو بایدن ادامه دارد.

۷۲ درصد رای‌دهندگان در نظرسنجی جدید یوگاو/ شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفتند که بایدن از سلامت ذهنی و شناختی برای ریاست‌جمهوری برخودار نیست.

به گفته منبع حزب دموکرات، برخی از دموکرات‌ های میانه رو مجلس نمایندگان آمریکا طی روزهای اخیر با سوالات زیادی درباره حضور بایدن در انتخابات مواجه شده‌ اند. به گزارش رویترز، رئیس جمهور آمریکا و ستاد او در تلاش برای تقویت حمایت از او در انتخابات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.