انتخابات

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بر ضرورت ساماندهی و ارتقای داروسازی سنتی در کشور، تاکید کرد.

ضرورت ارتقای جایگاه داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور

سید مهدی میرغضنفری در اولین جلسه کارگروه داروسازی سنتی که با هدف هم‌ اندیشی و تبادل نظر در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی داروسازی سنتی در ایران برگزار شد، به برخی مسائل و چالش‌های مرتبط با این رشته اشاره و بر ضرورت شناسایی شکاف‌ها و راهبردهای توسعه و ارتقای داروسازی سنتی در کشور و تسهیل دستیابی بیماران به داروهای استاندارد، تاکید کرد.

وی در ادامه به اهمیت داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور اشاره و جذب دانشجو به این رشته را از طریق برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند، حائز اهمیت برشمرد.

وی همچنین ساماندهی تدریس دو واحد برای دانشجویان داروسازی را ضرورتی مهم عنوان و بر تدوین برنامه‌های آموزشی برای تربیت متخصصان این رشته تاکید کرد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها و با برنامه‌ریزی‌های مدون، شاهد حضور موثرتر داروسازان سنتی و ایفای نقش آنها در تولید داروهای مبتنی بر منابع طب سنتی ایران و در دسترس قرار گرفتن داروهای استاندارد و در نهایت ارتقای جایگاه داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور، خواهیم بود.

در ادامه این نشست، اعضای کارگروه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با داروسازی سنتی پرداختند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در پایان با تعیین اولویت‌های کاری، مقرر شد که کارگروه داروسازی سنتی به طور مستمر جلسات خود را برگزار و در خصوص تدوین برنامه‌های راهبردی و اجرایی در این حوزه اقدام کند.

گفتنی است، اولین نشست کارگروه داروسازی سنتی با حضور دکتر سید مهدی میرغضنفری - معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دکتر روجا رحیمی - رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه تهران و برخی اعضای هیأت علمی و متخصصان طب و داروسازی سنتی در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برگزار شد و موضوعات مرتبط با داروسازی سنتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.