آن طور که خبرگزاری رویترز خبر داده کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با هشدار درباره افزایش گرایش به احزاب راست افراطی در اروپا خواستار هوشیاری جوامع اروپایی نسبت به دستاوردهای سیاسی راست افراطی شد.

افزایش گرایش به راست افراطی در اروپا به چه قیمتی؟/ کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، سال گذشته شبکه خبری سی‌ ان‌ ان در گزارشی به این نکته اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ رشد سرسام‌ آور پوپولیسم، گریبان انگلیس و آمریکا را گرفت؛ اما بیشتر کشورهای اروپایی از این گزند در امان ماندند، امروز اما وضعیت چنین نیست. راست افراطی سرتاسر اروپا را درنوردیده است. دقیقا امسال در فرانسه انتخابات پارلمانی زودتر از موعد برگزار و طی آن در مرحله اول حزب راست افراطی های این کشور موفق شد پیروزی را از آن خود کند.

بعد از فرانسه مجارستان و آلمان در این زمینه پیشرفت هایی داشتند به طوری که یاروسلاو کاچینسکی و ویکتور اوربان در لهستان و مجارستان روی کار آمدند و حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» که به‌اختصار «آ. اِف. د» نام دارد، در انتخابات فدرال پیروز شد. سومین کشور جمهوری چک است که «آندری بابیش» میلیاردر جمهوری چک هم در همان سال به قدرت رسید، اما در مصاحبه‌ ای گفت که راه ترامپ را در پیش نخواهد گرفت.

در اسپانیا هم بیم آن می‌ رود که با شکست ائتلاف چپ میانه، حزب راست افراطی «بُکس» برای نخستین‌ بار به ائتلاف حاکم راه یابد.

ایتالیا در دولت جورجیا ملونی تا حدی به راست کشیده شده که از زمان حکومت موسلینی بی‌ سابقه است. «آ. اِف. د» اخیراً برای اولین‌بار در انتخابات شورای منطقه پیروز شد و احتمالاً دستاوردهای بیشتری در ادامه به دست آورد.  کمی آن‌سوتر احزاب راست افراطی در فنلاند و سوئد در حال تشکیل ائتلاف هستند و گروه‌ های نئونازی در اتریش رشد کرده‌ اند.

همه اینها شاید دلیل این باشد که امروز آن طور که خبرگزاری رویترز خبر داده کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با هشدار درباره افزایش گرایش به احزاب راست افراطی در اروپا خواستار هوشیاری جوامع اروپایی نسبت به دستاوردهای سیاسی راست افراطی شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، فولکر تورک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو تصریح کرد: متأسفانه در اروپا شاهد افزایش سخنان نفرت‌ انگیز و افزایش سخنان تبعیض‌ آمیز بوده‌ ایم و مهم است که رهبران سیاسی به صراحت مشخص کنند که نباید هیچ جایی برای سخنان نفرت‌ انگیز و هر گونه تلاشی برای تحقیر دیگران در کشورهایشان وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.