کشورهای ناتو مدت‌ هاست که به اشکال مختلف یکی از طرفین این درگیری بوده‌ اند و در ادامه تنش ها بین غرب و روسیه، سازمان ناتو در یک اقدام تحریک آمیز دیگر در منطقه مرزی لهستان با روسیه نیروی نظامی مستقر کرد.

استقرار نظامی ناتو در مرز روسیه چه معنایی دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، سازمان ناتو در مرز روسیه با اوکراین و دیگر کشورها با کمک آمریکا اقدام به برگزاری رزمایش های مختلف کرده است، آن طور که نشریه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده است، نیروهای ناتو از ۱۴ کشور ماه گذشته در یک منطقه جنگلی در لتونی جمع شدند تا در بزرگ‌ ترین رزمایش نظامی ناتو از زمان جنگ سرد شرکت کنند.

همچنین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چشمش به مرز اروپا با روسیه است. مانور امسال که «مدافع ثابت‌ قدم ۲۰۲۴» نام دارد، با هدف ارسال پیامی به مسکو برگزار می‌ شود؛ این ائتلاف آماده دفاع از اعضای خود است، به‌ویژه آنهایی که در نزدیکی مرز روسیه قرار دارند، از جمله لتونی.

البته به نظر می رسد استقرار نیروهای نظامی و تجهیزات آنها در مرز روسیه مربوط به امسال و سال گذشته نیست زیرا سه سال پیش نیز خبرگزاری تاس گزارش داد که وزیر خارجه روسیه طی سخنانی به تحرکات نظامی ناتو در نزدیک مرزهای روسیه و برگزاری مانورهای نظامی در خاک اعضای جدید این پیمان نظامی اعتراض کرد.

این اختلاف نظرها میان روسیه و ناتو همچنان ادامه دارد اما اسقرار نیروها و تجهیزات نظامی در مرز روسیه از سری موضوعات مورد تصویب اروپا و آمریکا است به طوری که رویترز گزارش داد: سه روز پیش پارلمان فنلاند به اتفاق آرا با افزایش تعداد تاسیسات نظامی آمریکا در این کشور موافقت کرد.

نمایندگان پارلمان فنلاند روز دوشنبه توافقی با واشنگتن را به تصویب رسانند که بر مبنای آن ۱۵ پایگاه نظامی برای استفاده نظامیان آمریکایی در نظر گرفته می شود، توافق صورت گرفته میان دو کشور به این معنی است که تجهیزات دفاعی و نیروهای نظامی آمریکایی می توانند در فنلاند مستقر شوند.

این در حالی است که امروز وزارت خارجه روسیه هشدار داد که افزایش حضور نظامی ناتو در مرزهای این کشور بی‌پاسخ نخواهد ماند. 

آن طور که خبرگزاری آناتولی گزارش داده، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است: «اعضای ناتو در تلاش هستند تا رویکردهای خود را در مورد مسائل منطقه‌ای توسعه دهند. این رویکرد ناتو بارها به نتایج فاجعه‌باری منجر شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنی ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    0 0
    الان ناتو دیگرناتو یک ماه پیش نیست مکرون در انتخابات شکست خورده زیشی سوناک در انگلیس شکست خورد صدر اعظم در آلمان شکست می خورد تمام مخالفین جنگ روسیه یکی یکی برکنار میشوند اینها برای روسیه خوب است