رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، ثبات مدیریت، جبران کمبود نیروی انسانی و ... برای بهبود نظام آموزشی باید مدنظر و در دستور کار دولت بعدی قرار گیرد.

اجرایی سازی سند تحول برای بهبود نظام آموزشی

احمد محمودزاده با بیان اینکه بر اساس تأکیدات هرساله مقام معظم رهبری به‌ویژه در هفته بزرگداشت مقام معلم که اشاره خوبی به جایگاه معلم و آموزش و پرورش داشتند گفت: رهبر انقلاب فرمودند آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی است و افراد و سایر دستگاه‌ها مصرف‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید آموزش و پرورش را نه اولویت، بلکه اولیت می‌دانست،افزود: ایشان ایران قوی را در پرتوی تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی کرده بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس جمهور شهید، آموزش و پرورش و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در اولیت نظام تعلیم و تربیت در کشور می‌دانستند ادامه داد: چرا که عامل توسعه، رشد، پیشرفت کشور، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قلمداد می‌شد. در این راستا اقدامات خوبی در مسیر اتفاق افتاد و حضور ایشان در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش حضوری موثر داشت و هدف این بود که این اولویت در آموزش و پرورش و ایران قوی در پرتوی تعلیم و تربیت باید به‌صورت کاربردی و برنامه‌ریزی شده اتفاق بیفتد.

محمودزاده با بیان اینکه در راستای ایران قوی، خوشبختانه توفیق پرداختن به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داشتیم، گفت: نقشه راه سند تحول بنیادین سالیان سال در گوشه کمد نگهداری می‌شد، امسال آموزش و پرورش این توفیق را داشت تا مصوبه نقشه راه را به تصویب برساند. همچنین بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رخ داد که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری تلقی می‌شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ریزی مدرسه در تراز در سطح کشور اتفاق افتاده است، ادامه داد: ۱۰ درصد از مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم‌ از مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدرسه در تراز قرار گرفته است.

وی گفت: اثر سوابق تحصیلی بر کنکور در دو مجلس و دو دولت به دلیل حجم بالای کاری  انجام نشده بود اما در دولت سیزدهم این اقدامات محقق شد. سال گذشته اثر سوابق تحصیلی پایه دوزادهم نهایی شد و امسال اثر سوابق تحصیلی پایه دهم و یازدهم نهایی شد. در پایه نهم و ششم برگزاری امتحانات هماهنگی استانی اتفاق افتاد و این موضوع برگشت دانش‌آموزان به مدرسه و داخل کتاب را رقم می‌زند و به عدالت آموزشی و تربیتی کمک بزرگی می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اثرات مثبت الگوی سوابق تحصیلی، عنوان کرد: این امر کیفیت آموزشی و مهندسی کیفیت را در حوزه و مسائل آموزشی به همراه خواهد داشت و تاثیر خود را بر آینده کیفیت آموزشی خواهد گذاشت.

محمودزاده با اشاره به پیشنهاد سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به دولت چهاردهم و آینده، تصریح کرد: اینکه همواره آموزش و پرورش مورد اولویت و اولیت است، باید در دولت آینده نیز مورد توجه رئیس‌جمهور منتخب مردم قرار گیرد. بی‌ثبات مدیریتی یکی از دغدغه‌های اساسی رهبری در سطوح ستادی و مدیریت‌های استانی است که چالش‌هایی را به همراه داشته است و طی سالیان گذشته بر کیفیت‌بخشی آموزشی آموزش و پرورش تاثیرات منفی گذاشته که امیدواریم موردنظر رئیس‌جمهور منتخب مردم در دولت چهاردهم قرار بگیرد.

محمودزاده با اشاره به کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ادامه داد: امیدواریم نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه وزیر آموزش و پرورش آینده قرار بگیرد و بتوانیم سال جاری را در راستای شعار ایران قوی توسط مدرسه و معلم قوی سپری کنیم.

وی اظهارکرد: امیدواریم نیروی انسانی در دولت چهاردهم ساماندهی و دیگر شاهد کمبود نیرو نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    با سلام هیچ دولتی اصلاح نمی‌شود تا مردمش اصلاح نشوند کارگزاران ما تزکیه نفس ندارند و برای مردم داری تربیت نشده اند خورده مسئولین در ادارات کوچک در شهر و روستاهای کوچک را اصلاح کنید تا کار مملکت پیش برود وگرنه ترسم به کعبه نرسی... هر اداره ای میری یک عده بچه خام به اسم جوانگرایی نه نیت درستی دارند نه تجربه ای کارگزار شده اند آیین نامه به نفع خودشان تصویب میکنند مخصوصا آموزش و پرورش و مخصوصا مقطع ابتدایی برید ببینید چه ظلمی مخصوصا به معلم پایه اول و معلم چند پایه میشود وزیری که خودش در مقطع ابتدایی بوده و این همه ظلم را می‌بیند و اصلاح نمی‌کند معلومه که برای شهرت و رانت و رزومه رفته نه برای خدمت به ادارات آموزش و پرورش بخشنامه کنید خودشون برای خودشون تشویقی و امتیاز ویژه قائل نشوند اونا اومدن به معلمان و شاگرداشون و اولیا کمک کنند و سه حق برگردن دارند ولی فقط کار خودشونو همکاران اداری را راه می اندازند معلم و اولیا رویشان نمی‌شود برن پیش این بچه های اداری چون کار راه نمی اندازند و احترام نمی‌گیرند راهنما معلمان ابتدایی نیاز به راهنمایی ویژه دارند هر چی انسان فیک هست معلم نمونه و راهنما