انتخاب چهاردهم

۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 998206

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران روند تجویز داروهای تک نسخه‌ای (داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی کشور) در شرایط خاص را تشریح کرد.

 روند تجویز داروهای تک نسخه‌ای  اعلام شد

نازیلا یوسفی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف محسوب می‌شود، اظهار کرد: در شرایطی که پزشک متخصص براساس شواهد علمی مستند، اثربخشی داروهای موجود در فهرست را برای یک بیمار خاص کافی نداند و برای درمان بیمار، نیاز به دارویی خارج از فهرست دارویی کشور باشد، تجویز دارو تنها با پذیرش مسئولیت از طرف پزشک و بیمار (در فرم درخواست داروی موردی) و با تایید کمیته منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (کمیته ماده ۹ آیین نامه اجرایی برنامه توسعه ششم) امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: در صورت تایید تجویز در کمیته ماده ۹ که متشکل از نماینده سازمان غذا و دارو، نماینده معاونت درمان، نماینده سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن‌های علمی پزشکی است (که هر دو هفته یک بار برگزار می شود)، بیمار به یکی از شرکت‌های وارد کننده یا تولید کننده داروهای تک‌نسخه‌ای معرفی و فرایندهای بازرگانی دارو که فرایندی زمان‌بر است، انجام و دارو از طریق داروخانه‌های خاص تحویل بیمار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که داروهای تک‌نسخه‌ای مشمول سیاست‌های حمایتی (بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای با استفاده از منابع دولتی) نمی‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.