انتخاب چهاردهم

روز گذشته نخست وزیر مجارستان به روسیه سفر کرد و هم درباره روابط میان مجارستان با این کشور سخن گفت و هم به لزوم رقم زدن صلحی میان روسیه و اوکراین تاکید کرد و آن را صلحی برای برای تمام اروپا دانست.

تلاش مستمر نخست وزیر مجارستان برای ایجاد صلح میان روسیه و اوکراین/ لزوم رقم زدن صلحی برای تمام اروپا

به گزارش قدس آنلاین، با وجود اینکه مجارستان از شروع ماه میلادی جاری به مدت ۶ ماه رئیس اتحادیه اروپا محسوب می شود روز گذشته وقتی نخست وزیر این کشور به روسیه سفر کرد تا اولین سفر رسمی خود را در مدت ریاستش در اتحادیه اروپا رقم بزند اینموضوع با واکنش های بسیاری از سوی مسئولان اتحادیه اروپا رو به رو شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ ای در این باره گفت: «سفر نخست‌وزیر ویکتور اوربان به مسکو تنها در چارچوب روابط دوجانبه میان روسیه و مجارستان برگزار شده است.»

البته نخست وزیر مجارستان هم زمانی که در جلسه ای برابر رئیس جمهور روسیه نشست،با تأیید سخنان مقامات اروپایی تصریح کرد که از سوی این اتحادیه دستوری برای سفر به مسکو و اقدام برای صلح در اوکراین دریافت نکرده است.

پوتین هم در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار دو جانبه با اوربان برگزار شد، گفتگوی بین دو طرف را «صادقانه و مفید» توصیف کرد و از بحث در خصوص وضعیت اوکراین در جنگ خبر داد.

نخست وزیر مجارستان نیز اعلام کرد که اولین قدم را برای احیای گفتگو بین روسیه و اوکراین برداشته است.

پوتین اعلام کرد که از این اقدام سپاسگزار است، اما کی‌ یف همچنان مایل به متوقف کردن درگیری نیست.

وربان که پیش از مسکو سه‌شنبه در سفری غیرمنتظره به اوکراین رفته بود، در این سفر خواستار تسریع آتش‌بس میان روسیه و اوکراین شد و با ولادیمیر زلینسکی درباره اهمیت صلح در اوکراین برای اروپا گفت‌وگو کرد. وی در این سفر به زلینسکی گفت: «مسئله صلح تنها برای اوکراین با اهمیت نیست، بلکه برای تمام اروپا حائز اهمیت است. این جنگ که شما از آن رنج می‌برید، تأثیر به سزایی بر امنیت اروپا دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.