در هفته گذشته، فیلم‌های کمدی در صدر گیشه بودند و فیلم تاریخی «مست عشق» نیز خود را در میان ۵ فیلم نخست جدول گنجاند؛ این در حالی است که در آستانه ایام محرم فیلم عاشورایی «شور عاشقی» افتتاحیه کم‌رمقی را تجربه کرد.

آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده / کمدی‌ها در صدر گیشه و افتتاحیه کم‌رمق یک فیلم عاشورایی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در هفته‌ای که گذشت و سراسر کشور درگیر انتخابات بود اما سینماها همچنان مخاطبان خودشان را داشتند و باز هم فیلم‌های کمدی در صدر جدول فروش قرار گرفتند.

کمدی‌ها در صدر فروش

طبق اعلام روابط عمومی موسسه سینماشهر، فیلم‌های سینمایی «تگزاس۳» با فروش بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان، «خجالت نکش۲» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان، «مست عشق» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان و «سال گربه» با فروش بیش از یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم و فروش میلیاردی جدول فروش نهم تا پانزدهم تیرماه را به خود اختصاص دادند.

رقابت فیلم‌های اجتماعی در گیشه

فیلم‌های «عطرآلود» با فروش بیش از ۵۵۰ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴۸۹ میلیون تومان، «قلهک» با فروش بیش از ۲۷۰ میلیون تومان، «روایت ناتمام سیما» با فروش بیش از ۲۵۲ میلیون تومان، «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۱۲۴ میلیون تومان، «ایساتیس» با فروش بیش از ۷۱ میلیون تومان، «شور عاشقی» با فروش بیش از ۷۱ میلیون تومان، «آبی روشن» با فروش بیش از ۵۱ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۴۲ میلیون تومان و «حبس مجرد» با فروش بیش از ۳۳ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا پانزدهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفتند.

همچنین سینمای ایران، سه‌شنبه پنجم تیرماه با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان و ۱۶۵ هزار و ۱۹۲ نفر، پرفروش‌ترین و سه‌شنبه ۱۲ تیر با ۲۳۴ هزار و ۳۳۶ نفر، پربیننده‌ترین روز سینما در هفته گذشته بودند.

محرم در آیینه سینما

آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده/ کمدی‌ها در صدر گیشه و افتتاحیه کم‌رمق یک فیلم عاشورایی

با آغاز ماه محرم، همچون روال سال‌های گذشته اکران فیلم‌های کمدی در دهه اول متوقف خواهد شد و سایر فیلم‌ها نیز به نمایش خود ادامه می دهند. علاوه بر این امسال یک فیلم عاشورایی ویژه این ایام نیز در سینماها به نمایش درآمده است. «شور عاشقی» به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش یاری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس کورش از چهارشنبه ۱۳ تیرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.

این فیلم درباره کاروان اسرای کربلا است که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند؛ سلما زنی است که مامور می شود رسانه کاروان اسرای کربلا و زینب باشد و با آگاهی دادن افرادی که توسط شمر و ماموران فریب خورده‌اند را روشن کند. او که پرچم یاحسین را بلند کرده و در پیشاپیش کاروان حضرت زینب (س) حرکت می‌کند خودش نیز یکی از یاران کربلا می‌شود.

«شور عاشقی» در سه روز نخست اکران نزدیک ۱۷۰۰ مخاطب داشته و ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته که یک افتتاحیه ضعیف برای این فیلم محسوب می‌شود. حالا باید دید طی روزهای آتی و در ایام محرم میزان استقبال از این فیلم افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر.

آیا این طلسم می‌شکند؟

اما سینما هنوز هم یک فیلم قابل توجه در حال و هوای محرم و قیام عاشورا دارد که با گذشت بیش از ۱۲ سال از فراز و نشیب های بیشماری که پشت سرگذاشته، توفیق اکرانش حاصل نشده است. «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش از فیلم‌های مهم مذهبی و تاریخی است که به دلایل متعددی تاکنون امکان اکران در سالن های سینما را نیافته است. اواخر سال ۱۴۰۰ بعد از اینکه خبر انتشار نسخه غیرقانونی فیلم «رستاخیز» در فضای مجازی منتشر شد، تقی علیقلی‌زاده، تهیه‌کننده این فیلم از اکران آنلاین آن در پلتفرم اختصاصی «هلال چنل» خبر داد که البته اکران بی‌سروصدایی هم داشت و بسیاری از مخاطبان آن را تماشا نکردند.

روح الله سهرابی مدیرکل نظارت برنمایش فیلم سازمان سینمایی چند روز گذشته گفته بود که بیش از ۵۰ فیلم توقیفی یا بلاتکلیف روی دست مدیران سینمایی بوده است. گرچه نام «رستاخیز» به عنوان فیلمی که هنوز تکلیف اکرانش در سینما مشخص نیست در میان ۵۵ عنوان فیلم این لیست دیده نمی‌شود اما باید دید آیا اکران این فیلم همچنان نامعلوم است یا پرونده آن را تلویحاً بسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.