در آستانه فرارسیدن ماه محرم، بانوان خادم در خیاط‌خانه حرم مطهر امام رضا (ع) گرد هم آمده‌اند تا با دستان پرمهر خود، لباس برای شیرخوارگان حسینی بدوزند و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.

۸ هزار لباس شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا (ع) دوخته می‌شود

زهرا قاسمی، رئیس اداره رواق‌های خواهران حرم مطهر رضوی، گفت: به همت بانیان خیراندیش اداره رواق‌های حرم مطهر رضوی، پارچه‌های مرغوب تهیه شده و دستان پرمهر مادران، این پارچه‌ها را به لباس‌هایی زیبا برای شیرخوارگان تبدیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: تا ۲۲ تیرماه، این هشت هزار لباس شیرخوارگان آماده و روز ششم محرم‌الحرام در اختیار زائران و مجاورانی که فرزند خردسال دارند و در برنامه «غنچه‌های حسینی» شرکت می‌کنند، اهدا می‌شود.
قاسمی در پایان افزود: دوخت این لباس‌ها در کنار سایر خدمات مثل دوخت چادر و البسه در خیاط‌خانه حرم مطهر رضوی در حال انجام است و خدمه خواهر با عشق و علاقه وافر، سهم خود را در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا، به‌ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) ایفا می‌کنند.
همایش شیرخوارگان حسینی، فرصتی مغتنم برای مادران فراهم می‌کند تا با حضور در کنار فرزندان خردسال خود، یاد و خاطرهٔ حضرت علی‌اصغر (ع)، کوچک‌ترین سرباز کربلا را گرامی دارند و با آرمان‌های والای عاشورا، تجدید میثاق کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.