نائب رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار مشهد گفت: ایران در تولید کالای تحریر باکیفیت کاملا خودکفاست و می تواند به راحتی نیاز شهروندان را تامین کند.

رقابت لوازم‌التحریر باکیفیت ایرانی با چینی / عزم دولت برای برخورد قاطع با لوازم‌التحریر قاچاق

به گزارش قدس خراسان،  حمید مخلصی در حاشیه همایش تحریر شرق کشور در جمع خبرنگاران گفت: زیرساختها در کشور به گونه ای است که نیاز نوشت‌افزار فقط به خاطر حفظ رقابت و با رعایت کیفیت و مقدار کم وارد می‌شود.

وی یاد آور شد: در حالی‌که ایران در تولید انواع نوشت افزار و مداد و خودکار از بسیاری از کشورها، موفق تر و کارآمدتر است، برخی از مردم در مراجعه به فروشگاه ها کالای خارجی سفارش می‌دهند.

مخلصی بازار واردات ایران را تحت تاثیر کالاهای ساخت چین اعلام و تاکید کرد: محصولات ایرانی بسیار باکیفیت‌تر از انواع نوشت‌افزار چینی  است.

معاون اتحادیه نوشت افزار درخواست کرد: در زمان طراحی تولیدات، مولفه کودک پسندی کالا مدنظر قرار گیرد تا کودکان با استقبال بیشتری مواجه شوند.

مخلصی در ادامه از عزم دولت برای برخورد قاطع با لوازم التحریر قاچاق خبر داد و تصریح کرد: امسال هر کالای بدون شناسه در مغازه ها توقیف می شود، اگر همکاران در زمان تهیه کالا دقت نکنند، جریمه و ضرر آنها قطعی است.

وی با اشاره به استفاده برخی تولیدکنندگان از نشان خارجی در کالای ایرانی، دلیل این اقدام نادرست را اشتهای مشتری نسبت به کالای خارجی دانست که باید بتدریج فرهنگ سازی شود.

اهمیت تولید ملی در لوازم التحریر

مدیر عامل یکی از شرکت‌های لوازم تحریر نیز از تولیدکنندگان داخلی خواست در تولید لوازم التحریر حتما تنوع، زیبایی، جذابیت، بسته بندی و کیفیت را رعایت کنند تا مشتری دنبال کالای خارجی نرود.

محمدعلی محمدزاده گفت: وقتی از تولید ملی حرف می‌زنیم باید از یک کالای با کیفیت قابل رقابت و مشتری‌پسند، دفاع کنیم به همین دلیل قبول ندارم در عین عرضه کالاهای بدون تنوع، خواستار عدم مراجعه مردم به سمت تولید خارجی باشیم.

وی با تشریح جزئیات کار این شرکت در طراحی و مدیریت سامانه پررونق آمار تحریر و فروش ارزان و باکیفیت در این سامانه، یاد آورشد: فروش اینترنتی شرکت در تمام ایران مخاطب دارد و بسیار خوشنام است.

محمدزاده با اشاره به عرضه برندهای جدید در حوزه لوازم التحریر و نوشت‌افزار گفت: بازار مصرف به‌زودی طرح های جدید آمار تحریر را در ویترین فروشگاه ها مشاهده خواهد کرد ضمن اینکه جهت‌گیری به سمت کارآفرینی و استفاده از ایده جوانان خلاق برای تولید نوشت افزار، نیاز بازار رقابتی ایران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.