پس از انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران، بسیاری از مدیران فرهنگی در قالب پیام های رسمی و یا غیررسمی این پیروزی را تبریک گفتند اما در میان اهالی هنر، تعداد معدودی از آنها به نتیجه انتخابات واکنش نشان دادند.

واکنش اهالی هنر به رئیس‌جمهور منتخب / از سکوت سلبریتی‌ها تا پیام تبریک مدیران فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیام‌های تبریک اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و مجامع فرهنگی و هنری در فضای رسمی و غیررسمی منتشر شد از توییت محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا پیام رسمی حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی.

واکنش اهالی هنر به رئیس‌جمهور منتخب/ از سکوت سلبریتی ها تا پیام تبریک مدیران فرهنگی

در میان اهالی هنر اما عمده واکنش ها به صورت غیررسمی و در صفحات شخصی آنها در فضای مجازی بود و معدود چهره های شناخته شده سینمایی نسبت به نتیجه انتخابات واکنش نشان دادند و بسیاری از سلبریتی ها نسبت به این ماجرا سکوت کردند. 

رضا کیانیان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون خطاب به مسعود پزشکیان در صفحه مجازی‌اش اینگونه نوشت: «ز عمل کار برآید به سخن دانی نیست/ از دولت پزشکیان مطالبات جدی داشته باشیم ایران سرزمین همه ۸۵ میلیون نفر است»

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون خ» نیز پس از اعلام نتیجه انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در یک استوری نوشت: «به نام خدا انتخابات با سربلندی مردم ایران پایان یافت، تبریک به مردم عزیز ایران، تبریک به منتخب مردم جناب آقای دکتر پزشکیان و هواداران ایشان، این انتخابات سه گروه داشت: ۱-اصلاح‌طلبان ۲-اصولگرایان ۳-حدود ۵۰ درصد از مردم که در انتخابات شرکت نکردند. گروه سوم را به رسمیت بشناسیم و به خواسته‌های آنها توجه کنیم.»

بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون هم در یک استوری نوشت: «یادتون نرود، به شرفتون قسم خوردید که هر کاری از دستتون بر میاد برای حق و حقوق هر ایرانی انجام بدید... فقر را ریشه کن کنید... اخلاق را دوباره برگردانید...معجزه کنید... ما تنها امیدمان به شماست و من خوشحالم که سواد شما قطعا وجدانی برای شما آورده»

واکنش اهالی هنر به رئیس‌جمهور منتخب/ از سکوت سلبریتی ها تا پیام تبریک مدیران فرهنگی

پرویز پرستویی که نریشن مستند مسعود پزشکیان را خوانده بود پس از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری، نامه‌ای خطاب به وی منتشر کرد که در بخش‌های از این نامه آمده است: «آقای دکتر پزشکیان خبر رییس جمهور شدنتان به گوش زنده یاد فاطمه‌ات (همسر پزشکیان) رسید. این پیام فاطمه است به شما، مسعود جان تبریک.

بازیگر «آژانس شیشه‌ای» در ادامه از زبان فاطمه نوشته است: «این حرف‌ها و این رفتار بی نظیر ملت سرافراز ایران، باری سنگین بر دوش شماست. خدا نیاورد روزی را که این ملت ناامید از همه جا که بعد از خدا به شما امید بستن ناامیدشان کنی... و قطع و یقین هیچ مقام و قدرتی نباید شما را وادار کند که برخلاف مصالح این ملت ستم دیده عمل کنی... تنها خواسته این ملت همان عمل به قول شرف شماست. خدا خواست عزیز دلها شوی قدر این عزت را بدان و برای همیشه در سمت ملت بمان»

واکنش اهالی هنر به رئیس‌جمهور منتخب/ از سکوت سلبریتی ها تا پیام تبریک مدیران فرهنگی

محمد سرشار، نویسنده حوزه کودک هم با انتشار عکسی از مسعود پزشکیان در یک استوری اینگونه واکنش نشان داد: «پیروز بزرگ این انتخابات مردم ایران و صندوق رای بودند. از امروز رقابت‌ها پایان می‌یابد و فصل همدلی و همکاری برای پیشرفت ایران عزیز آغاز می‌شود. برای آقای دکتر مسعود پزشکیان در این مسئولیت بزرگ آرزوی موفقیت دارم امیدوارم مولا علی(ع) یاور و دست گیر ایشان باشد»

راحله امینیان، مجری برنامه‌های تلویزیونی نیز در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور کشورمان در صفحه مجازی‌اش اینگونه نوشت: «و اما امروز... به آقای دکتر پزشکیان نهمین رئیس جمهور کشورمان که با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزارو ۴۰۳ نفر رای توانستند به جایگاه ریاست جمهوری برسند تبریک می‌گم. برای ایشان که قطعاً روزهای سختی را در جایگاه رئیس جمهور پیش رو دارند و باید خود را خادم همه مردم اعم از آنها که به ایشان رای دادند و چه آنها که که منتخبشان نبودند و همینطور ۵۰ درصدی که پای صندوق‌های رای نیامدند بدانند، آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم به تمام وعده‌های خود در پیشگاه کشور و مردم صادق باشند.»

محمود گبرلو، مجری تلویزیون و منتقد سینما که قبل از انتخابات ریاست جمهوری از مسعود پزشکیان حمایت کرده و به او رای داده بود، پس از اعلام نتیجه انتخابات در یک استوری نسبت به ادبیات مجتبی امینی، دبیر جشنواره فیلم فجر که در توییتی نوشته بود «اگر پزشکیان رای بیاورد، احتمالا با چند فصل جدید از سریال گاندو در خدمت ملت شریف ایران خواهیم بود و حرفهای ناگفته جدیدی خواهیم زد»  واکنش نشان داد و نوشت: «این ادبیات خصمانه در شأن آقای امینی که چند دوره جشنواره فیلم فجر و تشکیلاتی بنام شهید آوینی را اداره می کردند، نیست!»
 

واکنش اهالی هنر به رئیس‌جمهور منتخب/ از سکوت سلبریتی ها تا پیام تبریک مدیران فرهنگی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.