معاون رسانه ملی از فعالیت ۲۴ ساعته رادیو محرم برای خدمت به عزاداران حسینی خبر داد.

فعالیت دوباره رادیو محرم کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی درباره راه‌اندازی رادیو محرم که قدمت چند ساله دارد، توضیح داد: رادیو محرم یکی از اقدامات ویژه معاونت صدا است که با الگوسازی مناسب از شخصیت‌های عاشورایی به ویژه برای جوانان با تاکید بر واقعه و عبرت‌های عاشورا و حوادث پس از آن به ویژه افشاگری‌های حضرت زینب (س) و آگاهی بخشی‌های حضرت سجاد (ع) در خدمت مخاطبان است.

معاون صدا تاکید کرد: رادیو محرم به صورت ۲۴ ساعته در خدمت عزاداران حسینی است. عاشورای حسینی یکی از بزرگ‌ترین شعائر مذهبی است که تعظیم آن، تعظیم تمام ارزش‌های متعالی از قبیل؛ ایثار، رشادت، شجاعت، عشق به معبود، تسلیم و رضا، امر به معروف، نهی ‌از منکر، شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری، آزادگی، وفاداری، ادب، مبارزه با ظلم، عشق‌ورزی به امام، عشق‌ورزی به خداوند و … است.

وی افزود: شعار رادیو محرم «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» است. این رادیو فصلی بر اساس نیاز مردم و عاشقان مکتب امام حسین (ع) و توجه رسانه‌ملی به این نیاز راه‌اندازی شده است.

معاون صدا در پاسخ به این پرسش که آیا رایزنی برای پخش رادیو محرم در کشورهای همسایه انجام شده؟ توضیح داد: رادیو محرم از طریق بستر مجازی و برنامه ایران‌صدا، سایت رادیو معارف و رادیو محرم در سراسر دنیا قابل دریافت است اما از جهت‌گیرنده‌های رادیویی محدودیت از بابت فرستنده‌ها و سیگنال‌رسانی وجود دارد.

بخشی‌زاده در پایان گفت: رادیو محرم متعلق به همه مردم دلداده و دلسوخته مکتب و مرام اباعبدا…‌الحسین (ع) است و ما خودمان را خادمان این حسینیه‌ای می‌دانیم که به وسعت دل‌های عاشق در جای‌جای این کره خاکی گسترده شده است.

روز گذشته آئین آغاز به کار رادیو محرم با حضور علی بخشی‌زاده، معاون صدای جمهوری اسلامی همزمان با ویژه‌برنامه اذن عزا و تعویض پرچم حریم رضوی در حرم امام رضا (ع) برگزار شد. در این مراسم که با حضور تولیت محترم آستان قدس رضوی حجت الاسلام مروی برگزار شد، علی بخشی‌زاده معاون صدا و مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم در این مراسم شال عزای حریم رضوی را دریافت کردند. بیش از ۱۲۷ هیأت عزاداری ضمن زیارت امام هشتم و تمنای اذن عزا از امام هشتم در این مراسم باشکوه شرکت کردند. در این مراسم هشت هیأت عزاداری پرچم اهدایی حریم رضوی را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.