۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 998601

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده در سازمان ثبت احوال کشور، هم اکنون در کنار هویت حقیقی اشخاص، موجودیتی جدید با عنوان اطلاعات خانواده مدیریت می‌شود.

راه‌اندازی پایگاه اطلاعات خانواده

هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از نیازهای اصلی کشور برای برنامه ریزی، توسعه و عدالت در ارائه خدمات مطلوب، شناسایی اطلاعات خانواده‌های ایرانی در کنار اطلاعات هویتی اشخاص است.

کارگر بیان داشت: در راستای وظایف و تکالیف قانونی طرح ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده به عنوان یک طرح اولویت دار در دستور کار سازمان قرار گرفت و به منظور پوشش روابط سببی و نسبی این سازمان بر اساس داده‌های موجود و توان داخلی نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام گردید.

وی با اشاره به مزایای این پایگاه بیان داشت: در این پایگاه علاوه بر ایجاد درختواره خانواده و شجره نامه ایرانیان که از طریق سامانه سهیم قابل مشاهده است، شناسایی و احراز هویت اشخاص و خانواده آنان امکان پذیر گردیده و دستگاه‌های اجرایی با بهره برداری از این پایگاه خدمات مطلوب‌تری به مراجعین ارائه می‌نمایند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: از جمله اهداف ایجاد این پایگاه، حذف سامانه‌های متعدد در دستگاه‌های اجرایی، شناسایی خانواده‌های ایرانی بر اساس اطلاعات دقیق ثبتی، امکان تعیین بعد خانواده (تعداد اعضا)، بروزرسانی اطلاعات به صورت لحظه‌ای، امکان تعامل با سرویس سایر نهادها به منظور بروزرسانی اطلاعات و پاسخگویی به استعلامات مورد نیاز است که با این اقدام پایگاهی متمرکز جهت پاسخگویی به نیازمندی‌های اساسی نهادهای حاکمیتی فراهم آمد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.