مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال توسط افراد خیر و واقف برای آبرسانی به ۵۲۴ روستای محروم این استان هزینه شده است.

آب‌رسانی روستاهای محروم خراسان رضوی با کمک ۸۰۰ میلیارد ریالی خیران

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی افزود: طرح‌های آبرسانی به این روستاها با جمعیت ۲۷۹ هزار و ۶۷۰ نفر شامل حفر ۱۳ حلقه چاه، ۶۲۰ متر لوله گذاری، احداث ۳۴ باب مخزن و خرید ۵۲ دستگاه پمپ بوده که از سال ۱۴۰۰ تاکنون انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۷۷ روستای دیگر نیز توسط «حاج اکبر ابراهیمی» واقف کشوری با حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار آبرسانی می شود، دکتر «مجتبی صمیمی» از دیگر خیران نیز آمادگی خود را برای مشارکت در آبرسانی به ۵۱ روستا با بیش از ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع حدود ۴۸ هزار روستایی در اجرای این طرح‌ها از آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: این خیران خرید ۱۵۰ کیلومتر لوله و اتصالات، ساخت ۶ باب مخزن به ظرفیت ۲۳۰ متر مکعب و حفر ۱۲حلقه چاه را تقبل کرده اند.

امامی افزود: تاکنون فعالیت های بسیار خوبی توسط افراد خیر و واقف در تامین آب روستاهای استان انجام شده و تاسیس مجمع خیرین آبرسان موجب یکپارچگی اقدامات در تامین آب روستاها است.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.