مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر این اعتقاد است که سقف بودجه باشگاه‌ها اگر هزار میلیارد تومان هم باشد، آنها به همین اندازه هزینه خواهند کرد.

صدای درویش هم درآمد؛ رشد فوتبال ما به پای رشد مبلغ قراردادها نمی‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، رضا درویش در حاشیه سمینار سالانه مدیران باشگاه‌ها درباره مجوز حرفه‌ای گفت: امروز جلساتی برگزار شد. جلسه اول مربوط به مجوز حرفه‌ای و باشگاه‌هایی بود که موفق به کسب مجوز شدند. همچنین در این نشست شاخص‌هایی که فیفا برای لیگ جدید اعلام کرده است، عنوان شد. باشگاه‌ها باید سعی و تلاش بیشتری داشته باشند تا این موارد را اجرایی کنند. سال به سال که می‌گذرد، شاخص‌ها سخت‌تر می‌شوند. سال گذشته نسبت به الان شاخص‌ها خیلی راحت‌تر بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: بسیاری از شاخص‌های مطرح شده در مورد مسائل سخت‌افزاری باشگاه‌هاست. در این موضوع، بخشی از ابعاد آن در اختیار باشگاه‌هاست. برای نمونه باشگاه‌هایی مثل ما و استقلال تنها ورزشگاه آزادی را برای برگزاری مسابقات خود در اختیار داریم. در جهت رفع معایب این ورزشگاه کار آنچنانی از دست ما بر نمی‌آید و یک کار ملی باید انجام شود.

درویش با اشاره به حضور وزیر ورزش در سمینار سالیانه مدیران باشگاه‌ها، اظهار داشت: آقای وزیر در این نشست حضور داشت و تأکید کرد که تمام هم و غم خود را روی رفع موانع ورزشگاه آزادی قرار داده است. در بخشی از این جلسه تأییدیه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هایی که موفق به کسب مجوز شدند هم اهدا شد.

وی راجع به نشست دوم مدیران عامل لیگ برتری، تأکید کرد: جلسه دوم در مورد سقف قراردادها بود که همه متفق‌القول معتقد بودند که الحمدالله این قانون سقف قراردادها چیز خوبی است. به نظرم اگر قرار نبود سالانه 25 درصد به این موارد اضافه شود، تا چند سال دیگر بودجه باشگاه‌ها به هزار میلیارد می‌رسید.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: آیا رشد و پیشرفت فوتبال ما نسبت به پنج یا شش سال قبل آنقدر بوده که مثلاً حدود دو یا سه هزار درصد، مبلغ قراردادها رشد کرده است؟ جهت روشن شدن و مبین صحبت‌های من ترکیب تیم ملی است. شما بررسی کنید ما چند بازیکن جدید در ترکیب تیم ملی داریم.

درویش افزود: بازیکنانی که از حدود هشت تا 10 سال پیش در تیم ملی حضور داشتند هنوز هم از همان بازیکنان در ترکیب تیم ملی استفاده می‌شود، چون کیفیت بالای خودشان را نشان می‌دهند. این یعنی فوتبال از نظر کیفی رشد نکرده، اما از نظر مبلغ قرارداد همگام با تورم بالا آمده است. شاید چند برابر تورم هم مبلغ قراردادها رشد کرده است که به نظرم باید یک راهکاری اندیشیده شود و کار کارشناسی صورت بگیرد که بتواند جلوی این موضوع را بگیرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره دوباره به قانون سقف بودجه تصریح کرد: اگر امروز فدراسیون فوتبال سقف بودجه را به هزار میلیارد تغییر بدهد، باز هم عین هزار میلیارد را باشگاه‌ها هزینه می‌کنند. البته بخشی از این موضوع به ما باشگاه‌ها مرتبط است. ما مدیران باشگاه‌ها مقصر هستیم که سطح توقعات را بالا آوردیم.

وی با اشاره به مدیران عامل برخی باشگاه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر چند مدیر باشگاه که کمتر فرصت می‌شود خدمت‌شان باشیم، واقعاً کار برای‌شان خیلی سخت است. آنها می‌گویند مثلاً سال گذشته قرارداد بازیکنی دو میلیارد بود امسال برای تمدید بازیکن درخواست 20 میلیاردی داشته است. متأسفانه فوتبال ما اینقدر رشد نداشته است. باید تدبیری اندیشیده شود و همه هم و غم فدراسیون و باشگاه‌ها در این راه باشد که کیفیت فوتبال بالا برود. متأسفانه ما کیفیت فوتبال را بالا نبردیم، ولی قیمت بی‌نهایت بالا رفته است. البته این هم بیشتر پیرامون دو یا سه تیم بیشتر نیست.

درویش با بیان اینکه «فدراسیون کاری نمی‌تواند انجام دهد.»، گفت: فدراسیون نمی‌تواند کاری کند. همه به این مورد اذعان دارند که فدراسیون نمی‌تواند جلوی این افزایش قیمت را بگیرد، ولی من فکر می‌کنم همه دنبال بالا بردن سقف بودند. من خدمت آقای نصیرزاده هم عرض کردم که به نظر من فدراسیون هر چه میزان سقف بودجه را پایین‌تر بیاورد، بهتر است. دیگر بیشتر از اینکه نمی‌توان پرداخت کرد، چرا که همین بازیکنان موجود در بازار هستند.

وی در مورد سهمیه مجاز بازیکنان خارجی لیگ برتر، اظهار داشت: برخی می‌گفتند تعداد بازیکن خارجی را بیشتر کنیم، چرا که قیمت‌شان برای باشگاه‌ها کمتر است. من هم فکر می‌کنم جذب بازیکن خارجی صرف بیشتری برای باشگاه‌ها دارد.

«بازیکنان خارجی پرسپولیس، بسیار تأثیرگذار عمل کردند و نشان دادند که بهتر می‌توان از پتانسیل آنها استفاده کرد.»، مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به طرح این موضوع تأکید کرد: بله، من هم همین را می‌گویم. اگر سهمیه بازیکنان خارجی را افزایش بدهیم، قیمت آنها کنترل شده است. هم اینکه قیمت آنها از بازیکنان داخلی، کمتر تمام می‌شود.

درویش راجع به اینکه با وجود مذاکره استقلال و پرسپولیس با برخی بازیکنان، شاهد پیشنهاد هنگفت برخی باشگاه‌های صنعتی بودیم، تصریح کرد: میزان مبلغ را نمی‌توانم بگویم، چون اگر بگویم مجبورم، دو فردای دیگر مستندات آن را هم ارائه کنم، ولی شما ببینید وقتی بازیکنی قصد دارد به پرسپولیس بیاید و می‌گوید علاقه‌مند و مشتاق تیم است، اما با مبلغ 30 میلیارد تومان حاضر به انعقاد قرارداد نیست و می‌گوید دو یا سه برابر این از تیم دیگری پیشنهاد دارد. مشخص است که موضوع به چه شکل است.

وی در پاسخ به این سؤال که سقف قرارداد برای بازیکنان پرسپولیس چه مبلغی است، گفت: 20 میلیارد به جز آپشن‌های قراردادی که دارد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به گلایه دانیال اسماعیلی‌فر در مورد اینکه تلاش نشد که در این تیم بماند، اظهار کرد: ما دو شب قبل با هم صحبت کردیم که بماند، ولی ظاهراً یک مشکلی بود که نمی‌توانست برگردد. می‌گفت شاید اگر برگردم با محرومیت مواجه شوم.

وی ادامه داد: وقتی بازیکن می‌گوید چند برابر پرسپولیس به ما می‌دهند، من هم راضی نمی‌شوم آن بچه ضرر کند.

درویش در مورد اینکه آیا با مدیرعامل سپاهان در مورد جذب رامین رضاییان صحبتی انجام نداده است، گفت: موضوع جلسه در مورد موضوع دیگری بود.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه آیا با رجائیان مدیرعامل آلومینیوم در مورد مهدی لیموچی مذاکره کرده است، گفت: ایشان چه گفته است؟ بنده خدا کسالتی داشت و ما با او صحبت کردیم.

درویش در پایان به خبرنگاری که گفت «لابد گفتید لیمو بخورید تا کسالت‌تان خوب شود»، پاسخ نداد و سکوت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.