تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم جام جهانی باز هم در کوپا آمریکا ناکام شد.

ناکامی در کوپا آمریکا؛ برزیل در حسرت ۲ رقمی شدن تعداد جام‌هایش

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با یورو۲۰۲۴ بازی‌های کوپاآمریکا هم برگزار می‌شود؛ با فاصله نامنظم بین دوره‌ها، شلخته و عجیب. در هر مسابقه بازیکنانی را می‌بینید که ۹۰دقیقه یکدیگر را می‌زنند. غیراز برزیل همه تیم‌های آمریکای‌جنوبی خشن و ناجوانمردانه بازی می‌کنند. شاید برای همین است که پرافتخارترین تیم جام‌های جهانی در کوپاآمریکا شیر بی‌یال و دم و اشکم است و تعداد قهرمانی‌هایش به ۱۰هم نرسیده. بازی در کوپا بلدی خاصی می‌خواهد که ذات فوتبال فانتزی برزیل آن را ندارد. در جدال ۲تیم مدعی اروگوئه و برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی، برزیلی‌ها در غیاب وینیسیوس زوری برای حمله نداشتند. البته با او هم توان چندانی در این تیم دیده نمی‌شد. اروگوئه بعد از اخراج ناندس و ۱۰نفره شدن در یک ربع پایانی، سعی کرد با وقت‌کشی مسابقه را به دقیقه۹۰و بلافاصله ضربات پنالتی بکشاند که موفق شد. در پنالتی‌ها اروگوئه به دور نیمه‌نهایی رفت تا با کلمبیایی که این روزها آماده است، روبه‌رو شود. به این ترتیب برزیلی‌ها باز هم در حسرت ۲رقمی شدن تعداد جام‌های خود در این رقابت‌ها ماندند. در دیگر بازی این مرحله کلمبیا ۵بر صفر پاناما را شکست داد. در آن سمت جدول هم که مسیر راحت‌تری است، ۲تیم آرژانتین و کانادا بامداد چهارشنبه برای رسیدن به فینال با هم بازی می‌کنند.

هر ۵بار آخری که برزیل از کوپا حذف شده همیشه پای یک سرمربی آرژانتینی وسط بوده: ۲۰۱۱پاراگوئه (تاتا مارتینو)، ۲۰۱۵پاراگوئه (رامون دیاس)، ۲۰۱۶پرو (گاریکا)، ۲۰۲۱آرژانتین (اسکالونی) و ۲۰۲۴اروگوئه (مارچلو بیلسا). در بین ۴تیمی که به نیمه‌نهایی راه یافته‌اند، ۳تیم مربی آرژانتینی دارند.

در این بازی بی‌کیفیت فقط ۲۱لمس توپ توسط ۲تیم در محوطه‌های جریمه صورت گرفت که در کنار بازی پاراگوئه- کاستاریکا بدترین آمار بود.

اروگوئه از سال۲۰۱۱در یک مسابقه کوپاآمریکا که یک بازیکنش اخراج شده بود، از شکست اجتناب نکرده بود. در آن سال هم آنها آرژانتین را در ضربات پنالتی حذف کرده بودند.

اروگوئه سومین بازی متوالی خود را بدون گل خورده ثبت کرد و این طولانی‌ترین کلین شیت بین ۴تیم نیمه‌نهایی است. علاوه بر این، لاسلسته (آبی آسمانی، لقب اروگوئه) در ۷بازی اخیر خود در کوپاآمریکا تنها یک گل دریافت کرده (مقابل پاناما).

اروگوئه و برزیل ۲۷بار در کوپاآمریکا مقابل هم قرار گرفته و هر کدام ۹برد و ۹تساوی به‌دست آورده‌اند.

۲۶خطای اروگوئه بیشترین خطا توسط یک تیم در یک بازی در این دوره از این رقابت‌هاست. آنها در این بازی ۶خطا بیشتر از ۳تیم خشن دیگر این مسابقات داشتند. این تعداد خطا، بیشترین خطایی بود که از سال ۲۰۱۵توسط سلسته ثبت شد.

اروگوئه از سال۲۰۱۱به نیمه‌نهایی کوپاآمریکا نرسیده بود، سالی که آخرین بار عنوان قهرمانی را کسب کرد. آنها در این مدت ۳بازی متوالی در مرحله یک‌چهارم نهایی را بدون صعود پشت سر گذاشته بودند که ۲بار در ضربات پنالتی حذف شدند(۲۰۱۹و ۲۰۲۱).

برزیل از ۱۲بازی‌ای که در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپاآمریکا انجام داده، تنها یک‌بار شکست خورده (۵برد و ۶تساوی) و در ۷دوره از این تعداد صعود کرده بود.

این چهارمین ضربات پنالتی برزیل و اروگوئه در کوپاآمریکا بود. هر تیم ۲بار پیروز شده است: اروگوئه در فینال۱۹۹۵و یک‌چهارم نهایی۲۰۲۴و برزیل در مراحل نیمه‌نهایی سال‌های ۲۰۰۴و ۲۰۰۷.

آرائوخو هم دقیقه۳۳مثل پدری مصدوم شد و با گریه بازی را ترک کرد و این خبر بدی برای بارسلونا و فلیک است و البته برای خود اروگوئه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.