سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد با روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور جدید در ایران، واشنگتن انتظار هیچ تغییری در سیاست‌های تهران ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: دیپلماسی مؤثرترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است

به گزارش قدس آنلاین، متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران و رویکرد او درقبال روابط با آمریکا و غرب که گفته است مایل به بهبود این روابط است، اظهار داشت: ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییری اساسی در مسیر یا سیاست‌های ایران شود. در نهایت، این رئیس جمهور نیست که در مورد آینده سیاست ایران حرف نهایی را می‌زند. این مقام معظم رهبری است که این کار را می‌کند.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره فعالیت‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران گفت: در حال حاضر انتظار تغییر نداریم و ابتدا باید او (مسعود پزشکیان) کار خود را آغاز کند. بنابراین اکنون نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم اما همیشه گفته‌ایم که دیپلماسی مؤثرترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل مؤثر و پایدار در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است، یکی از موضوعاتی که بدیهی است نگرانی‌های زیادی درباره آن داریم و انتخابات اخیر نیز تغییری در آن ایجاد نکرده است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، میلر با تکرار ادعاهای خصمانه و واهی خود افزود: ما همچنین روشن کرده‌ایم که با توجه به تشدید تنش‌های ایران در سراسر جهان، در حال حاضر از هرگونه راه حل دیپلماتیک معنادار فاصله داریم.

علاوه‌براین، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حاضر است مذاکرات درباره توافق هسته‌ای یا سایر مذاکرات را با توجه به اینکه ایران رئیس جمهور جدیدی دارد، از سر بگیرد؟ گفت واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده نیست.

کربی نیز خاطر نشان کرد ایالات متحده انتظار ندارد که با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تغییری در رفتار تهران رخ دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.