استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی این استان در سالهای اخیر محقق شده است.

استاندار: ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساختمان اصلی باغ موزه دفاع مقدس در مشهد افزود: مبانی فرهنگی لازمه اجرای زیرساخت‌های اقتصادی است که در خراسان رضوی به آن توجه شد، اکنون روندها در استان تغییر یافته، روند طلاق منفی و موالید مثبت شده است.

وی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس نیز برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس طرح ارزشمندی است که به رغم محدودیت‌های مالی با استفاده از فرهنگ مدیریتی شهید جمهور اجرایی شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ساختمان اصلی باغ موزه دفاع مقدس باید به سرعت تکمیل شود و نیمه کاره رها نشود، پس از تکمیل نیز به بهترین نحو برای جوانان تجهیز شود.

وی در ادامه تاکید کرد: راه شهید رییسی همچنان ادامه دارد و با تمرکز بر این مسلک، توسعه و پیشرفت هم تداوم دارد.

نظری اضافه کرد: در ماه‌های اخیر چهار مورد انتخابات در استان خراسان رضوی با امنیت، مشارکت بالا و حضور پرشور مردم برگزار شد که این بصیرت و حضور میدانی مردم قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در امنیت کامل برگزار شد، بیان کرد: رقابت جدی بود و در حوزه مشارکت در استان شاهد مشارکت ۵۸ درصدی بوده و بین استان‌های هم تراز رتبه اول را کسب کردیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سلامت انتخابات نیز بسیار مهم و جدی بود که محقق شد و هیچ شبهه‌ای در خصوص خدشه در سلامت انتخابات وجود ندارد و در اجرای دقیق و صحیح انتخابات با حضور ۸۰ هزار مجری انتخابات در استان رکورد خوبی ثبت شد.

اولویت اول کشور مسائل اقتصادی و معیشتی است

وی در ادامه گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد و اولویت اول کشور مسایل اقتصادی و معیشتی مردم است و مسوولان باید اولویت‌ها را درنظر داشته باشند، اما رونق اقتصادی کار زیربنایی نیز لازم دارد.

نظری بیان کرد: در حوزه های زیرساختی عقب ماندگی های جدی در استان وجود داشت که در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفت و بخشی از این عقب ماندگی ها رفع و بخشی نیز با سرعت خوبی در حال رفع است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز نرخ سرمایه گذاری داخلی و خارجی از رشد خوبی برخوردار است و در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز به خوبی ورود شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.