مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی ۵۰۵ ساختمان ناایمن در استان اصفهان خبر داد.

 شناسایی ۵۰۵ساختمان ناایمن در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، منصور شیشه فروش با اشاره به وقوع آتش سوزی در ساختمان‌های بلند مرتبه و مجتمع‌های مسکونی اصفهان اظهار کرد: اخیراً و با آغاز فصل گرما این حوادث رو با افزایش است.

وی با بیان اینکه در آخرین حادثه، آتش‌سوزی در طبقه منفی ۲ مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در خیابان برازنده گزارش شد، گفت: باید توجه داشت که مسلماً با توجه به شرایط فعلی ایمنی ساختمان‌ها و وضعیت افزایش دما این حادثه آخرین حادثه نخواهد بود و تکرار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دستورالعمل ایمنی حریق به بخش‌های اجرایی از سوی مدیریت بحران استان ابلاغ شده است، گفت: در این دستورالعمل بر رعایت تمامی ضوابط ایمنی و آتش نشانی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری تاکید شده است.

وی ادامه داد: هیئت مدیره ساختمان‌ها و متولیان تأسیسات این اماکن موظف هستند نسبت به رفع نواقص ایمنی در شبکه‌ها و تابلوهای برق، استاندارد سازی سیستم آسانسور، باز بودن مسیر پله‌ها و ورودی خروجی ساختمان‌ها با سهولت دسترسی سریع و امکان تردد خودروهای امدادی، تعبیه مخازن ذخیره آب آتش‌نشانی مجهز به پمپ، تجهیز ساختمان به سیستم برق اضطراری، داشتن درب‌های دود بند استاندارد، دریافت تاییدیه‌های ایمنی و آتش نشانی، نصب سیستم‌های بر خط اعلام و اطفای حریق، ایمنی تأسیسات سرمایشی گرمایش و موتورخانه، عدم نگهداری غیرایمن مواد اشتعال زا و سیلندرهای گاز و …در ساختمان‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه و پیگیری ارزیابی ایمنی ساختمان‌های آسیب پذیر شناسایی شده از مرکز تحقیقات راه و شهرسازی مسؤولیت پیگیری اجرای طرح‌های ایمنی برای ساختمان‌های نا ایمن شناسایی شده را بر عهده دارد.

شیشه فروش گفت: همچنین شهرداریه‌ا موظف هستند با تشکیل کارگروه تخصصی و با همکاری عوامل آتش نشانی نسبت به ارزیابی ایمنی ساختمان‌های اداری، فرهنگی، مسکونی، تجاری، درمانی و … ناایمن و آسیب پذیر در برابر حریق، ریزش و فرونشست زمین و… مطابق با چک لیست‌های ابلاغی اقدام و پس از ابلاغ کتبی نواقص شناسایی شده به مالکان ساختمان‌ها و تعیین زمان برای رفع نواقص در صورت عدم اقدام مالکان در رفع نواقص ایمنی از طریق مراجع قانونی پیگیری لازم برای رفع خطر و ایمن کردن ساختمان‌ها اقدام کنند.

وی در خصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن در اصفهان گفت: در مجموع ۵۰۵ ساختمان ناایمن در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۵ ساختمان تو سط اداره کل راه و شهرسازی با ثبت در سامانه‌های مرتبط برای ارزیابی‌های ثانویه به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور ارسال شده که لازم است نسبت به تسریع در انجام ارزیابی توسط مرکز اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین ۴۳۰ ساختمان ناایمن نیز توسط شهرداری‌ها شناسایی و موارد نا ایمن ان به مالکان ابلاغ شده است، در صورت وقوع حادثه باید درکمترین زمان اطلاع رسانی لازم به دستگاه‌های امدادی تلفن ۱۲۵ آتش نشانی برای امداد رسانی به عمل آید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.