نظام سنجش و پذیرش در کشور باید به گونه ای طراحی شود که با توجه به محدود بودن ظرفیت رشته های پر طرفدار، معیار مشخصی برای سنجش و تفکیک بین داوطلبان وجود داشته باشد.

یک تصمیم سرنوشت ساز؛ آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز مصوبه کنکوری را متوقف می‌کند؟

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت با بیان این مطلب به قدس آنلاین می گوید: در حال حاضر کنکور می تواند معیار سنجش و تفکیک عادلانه باشد؛ البته ایرادهایی به کنکور نیز وارد است و این که آسیب هایی به مخاطب خواهد زد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز بررسی می کند؛ آیا مصوبه کنکوری متوقف می شود؟
علی امرایی، عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت

علی امرایی ادامه می دهد: بازه نمره ای امتحانات نهایی از صفر تا بیست و بازه نمره ای و درصدی کنکور از منفی ۳۳ تا ۱۰۰ است و این نشان می دهد کنکور قدرت تفکیک بالاتری نسبت به امتحانات نهایی دارد.

وی ادمه می دهد: مسأله دیگر این که استرس یک باره کنکور به استرس ده ها بار امتحانات نهایی تبدیل شده است. به این معنا که داوطلب باید ده بار آزمون پایه دهم، ده بار یازدهم و ده بار دوازدهم را نیز شرکت کند.

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت می افزاید: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  ابتدا ۴۰درصد سپس ۵۰ و در حال حاضر۶۰درصد تأثیر قطعی معدل در کنکور را اعلام کرده است. این در حالی است که بیشتر داوطلبان هر سال پشت کنکور می مانند و استرس بسیار فراوانی به آن ها وارد می شود بنابراین با برگزاری ده ها آزمون برای یک بار کنکور کابوسی می سازیم که این روش به هیچ وجه منطقی نیست. هرچند نمرات آموزش و پرورش باید در سنجش و پذیرش تأثیر داشته باشد اما نه با این روش غیر منطقی.

امرایی می گوید: در واقع دو مقوله تأثیر قطعی معدل و تأثیر مثبت معدل در کنکور مطرح است که با روش تأثیر مثبت معدل که تا سال ۱۴۰۰ نیز اجرا می شد بیشتر داوطلبان رضایت داشتند.

 وی تصریح می کند: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تأثیر قطعی معدل در کنکور و نارضایتی شمار زیادی از داوطلبان و هشدار بسیاری از مسئولان؛ مرکز بررسی استراتژیک نهاد ریاست جمهوری هشدار صادر کرد و حتی ۲۷۳ نفر از نمایندگان مجلس نامه ای به سران قوا نوشتند و خواهان لغو این مصوبه شدند.

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت می گوید: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی (تأثیر معدل به شکل قطعی) و مصوبه مجلس یعنی تأثیر معدل به میزان و نحوه تأثیرش و اینکه مثبت باشد یا قطعی، به شورای سنجش و پذیرش واگذار شده بود که در آن شورا تصمیم گیری از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ به همین شکل مثبت می ماند و این ریل گذاری بیشتر به سمت تأثیر معدل به شکل مثبت بود.

این کارشناس ارشد آموزشی تصریح می کند: در مصوبه مجلس سؤالاتی از دروس عمومی در کنکور است اما در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دروس عمومی (زبان انگلیسی، زبان عربی، دینی و زبان و ادبیات فارسی) حذف شد و از این چهار درس هیچ سؤالی در کنکور طرح نمی شود.

امرایی با اشاره به اختلاف نظرهای موجود بین دو مصوبه می گوید: بنا به اختلاف های بین دو مصوبه، وزیر علوم طی نامه ای به معاون حقوقی ریاست جمهوری عنوان کرد که از لحاظ حقوقی به کدام یک از این دو مصوبه باید رجوع کرد؟

وی ادامه می دهد: معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز ملاک را نظر مجلس قرار داده و این نامه به وزیر علوم ارسال شد که البته همچنان شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر بار نرفت و مصوبه مجلس درباره تأثیر مثبت معدل در کنکور اجرایی نشد.

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت توضیح می دهد: مجلس مصوبه ای داشت که تأثیر معدل به شکل قطعی تا سال ۱۴۰۶ و تا تکمیل زیرساخت ها به تعویق بیفتد.  همان گونه که شاهد بودیم به سبب نبود زیرساخت ها در امتحانات نهایی امسال، آموزش و پرورش در صدور کارت ورود به جلسه به مشکل مواجه و ناچار به تعویق انداختن امتحانات شد. 

امرایی خاطرنشان می کند: مجلس بر مصوبه خود اصرار و آن را به شورای نگهبان ارسال کرد. شورای نگهبان نیز مصوبه مجلس را رد کرد و پس از آن، مجلس نظر تأییده و اصراریه خود را به مجمع تشخیص تقدیم کرد. بنابراین در حال حاضر مصوبه مجلس، در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و امروز در جلسه مجمع بررسی خواهد شد که آیا مصوبه مجلس به مصلحت هست یا خیر.

وی ادامه می دهد: چنانچه مصوبه مجلس در مجمع به تأیید برسد تأثیر قطعی معدل تا سال۱۴۰۶ به تعویق می افتد و اگر مصوبه مورد تأیید نباشد موضوع کنکور با همین فرمان جلو می رود و امتحانات نهایی به همین شیوه برگزار و معدل تأثیر قطعی و ۶۰درصد در پذیرش کنکور خواهد داشت.

امرایی تصریح می کند: هنوز در دولت جدید وزیر جدید آموزش و پرورش تعیین نشده است، معلوم نیست وزیر علوم دولت جدید چه کسی خواهد بود و در واقع چه کسی قرار است این مصوبه را در دولت جدید اجرایی کند. معلوم نیست نظر رئیس جمهور جدید درباره مصوبه کنکور چیست. بنابراین این انتقاد وارد است که نمی توان مصوبه را در اواخر دولت وقت تأیید کرد و به دست دولت جدیدی که هنوز در جریان مصوبه قرار نگرفته است سپرد.

مشکل زیرساخت ها

امرایی درباره نبود زیرساخت ها با آوردن مثالی می گوید: فردی در سال گذشته امتحان نهایی داده و  فارغ التحصیل شده است و یک سال پشت کنکور مانده با کسی که ۱۴۰۳ دیپلم گرفته، هر دو قصد دارند در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنند، با توجه به تفاوت سطح سختی سؤالات در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ، نمره این دو داوطلب با چه معیاری در کنار هم قرار می گیرد؟ مگر می شود در دو سال مختلف شما نمرات امتحانات نهایی سال های مختلف را کنار هم بگذارید و توقع رقابت داشته باشید؟ این ها موارد و مشکلاتی هستند که به سادگی حل شدنی نیست و به فرض این که حل شد پس عدالتش کجاست؟

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت درباره یکی دیگر از مصداق های نبود زیرساخت ادامه می دهد: وقتی ظرفیت کل رشته های پزشکی از چند صدهزار داوطلب در کشور تنها ۱۶هزار نفر است چگونه می توان در این باره عدالت را رعایت کرد؟

راهکار چیست؟

امرایی می گوید: نظر کارشناسان این است که تا تکمیل و ایجاد زیرساخت ها فاصله داریم بنابراین بهتر است بررسی این مصوبه به تعویق بیفتد تا در فرصتی بهتر و با استقرار دولت جدید و نظر وزرای جدید آموزش و پرورش، علوم و بهداشت که خودشان هم در شورای سنجش و پذیرش حضور دارند این بررسی انجام شود تا چنانچه مصوبه مجلس درباره کنکور به تأیید رسید داوطلبان با خیال راحت درسشان را بخوانند و اگر به تأیید نرسید باز ما هستیم و این شمار زیاد داوطلبان که هر روز تماس می گیرند و التماس دعا دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژده ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    80 6
    تو را خدا خانواده ها و دانش آموزان را از این همه استرس دور کنید. ما دگه تحمل استرس نداریم. خواهشاً رسیدگی شود
    • نظر ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 6
      خواهشا به بچه ات بگو در کلاس درس بخواند و تکلیف انجام دهد
  • تبسم ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    76 4
    امسال امتحانات نهایی واقعا عجیب بود ،استرس پدرمون را درآورد امیدوارم همه چیز مثل سابق بشه
  • محمد ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    38 2
    پاس کاری ..... کنکور رو کردن توپ فوتبال .....
  • زهره ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    64 3
    اگر این روش ادامه پیدا کنه مطمئن باشید که خیلی از دانش آموزان ترک تحصیل میکنند ویا فقط برای رفع تکلیف دیپلم میگیرند اونم دیپلم بانمرات شهریور فشار مشکلات زندگی یک طرف استرس امتحانات هم یک طرف
    • ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      2 0
      فکر کردی هدف از این کار کمک به دانش آموزان است ؟ خیر چون دنبال ابنن که دانشگاه ها خالی بشه و بیسواد های جامعه زیاد تا مطالبه گری قشر تحصیل کرده به صفر برسه.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    61 3
    تو را به خدا این شرط معدل قطعی را حذف کنید ما والدین به همان اندازه دانش آموز استرس نمرات نهایی را داریم معدل تاثیر مثبت داشته باشد نه قطعی . انشا الله
  • . ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    57 2
    کاش یه تصمیم عاقلانه و منصفانه گرفته بشه و مثل کنکور های قبل عدالت برقرار بشه
  • سارا ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    59 5
    امیدوارم تاثیرمعدل لغوبشه امادروس عمومی همچنان حذف باقی بماند
  • ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    21 90
    تا ثیر امتحان نهایی بر روی کنکور بسیار خوب است ووقتی دانش آموز دیپلم می‌گیرد یک دیپلمه باسواد است ووقتی دانش آموز از اول درسش را مفید بخواند استرس خود را هم مدیریت می‌کند ولی در گذشته که دانش اموزها سالها پشت کنکور می ماندودر آخر پس‌از خستگی درس را رها کرده وبیکاری زیاد می‌شود اما با این تدابیر که امتحانات دبیرستان تاثیر در دانشگاه ها دارد باعث می‌شود بادقت بیشتری دانش آموزان انتخاب رشته کنند وبا تلاش به موفقیت برسند این عملکرد بستر مناسبی برای یک سان سازی آموزش در کشور را فراهم میکند
    • حق جو ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      49 5
      متاسفانه شما دید بسیار محدودی دارید و احتمالا اصلا از نحوه برگزاری امتحانات نهایی و سطح سوالات آن باخبر نیستید وگرنه متوجه میشدید که با ادامه این وضعیت بسیاری از دانش آموزان حتی موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نیز نخواهند شد و این یعنی وضعیت وخیم آموزشی و فرهنگی یک جامعه که به دلیل یاس و نا امیدی بسیاری از دانش آموزان از اساس قید تحصیل را میزنند. معدل دیپلم بنده 19.5 بود و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم. اما آنقدر بینش وسیعی دارم که درک کنم قرار نیست تمام دانش آموزان کشور سطح عالی داشته باشند. اما بنا هم بر این نیست که هر کسی سطح عالی تحصیلی نداشت فنا شود یا به انگل اجتماع تبدیل شود.
    • ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 6
      دقیقا .من هم با تاثیر قطعی موافقم
  • سهند قره قویونلو ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    54 5
    تأثیر قطعی معدل فقط به سود مؤسسه های آموزشی شده و ناشر ها و فروشنده های کتاب های کمک آموزشی! تأثیر قطعی معدل ظلم بزرگی به بچه‌های این کشور هست!
  • سارا پویا ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    35 3
    با سلام و احترام آقای امرایی موضوع را کامل توضیح دادند با این معایب اگر این مصوبه اجرا شود صد در صد مافیا بسیار قدرتمند شده که این همه معترض و این همه ایراد و با نبود زیرساخت لازم هنوز این مصوبه اجرا می‌شود
  • مهلقا رضایی ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    12 79
    من به عنوان فارغ‌التحصیل ۹۹ از مصوبه کنکوری راضی ام این بچه ها هستند که باید استرس رو مدیریت کنند
    • ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      20 1
      لطفا وقتی تجربه نکردید نظر ندید با تشکر
    • احمد ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      11 0
      شما خبر دارید امسال چند دانش آموز با بخاطر استرس سکته قلبی کردند.دانشمند
    • بیتا ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      7 1
      حق هم داری سوال مستقیم از تو کتاب در میاوردن چرا موافق نباشی؟ ولی الااااااااااان تو سال ۱۴۰۳ هستیم میفهمی؟ ی بار فقط ی بار سوالای زبان نهایی امسال رو نگاه کن تا بفهمی چی میگم
    • .... ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      5 0
      فارغ التحصیل ۹۹ بودی پس حق نداری راحبع ۴۰۳نظر بدی
  • ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    31 5
    فقط آقایان کلاه خودشون و قاضی کنن و بگن به نظرشون عدالت برقرار کردن مسلم است که اینطور نیست فقط جیب مافیای کنکور و پر پول تر کردن و این سود و از جیب من والدین گرفتن . لعنت بر شما مسببین این مصوبه
  • علی ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    47 2
    باسلام.بنده مدرس ریاضی با ۲۵ سال سابقه و دو کارشناسی ارشدم...متاسفانه منم در ابتدا با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موافق بودم.ولی وقتی در یکسال گذشته بهمراه فرزندم استارت کنکور و امتحانات نهایی رو زدیم.با دو چالش بزرگ مواجه شدم که فکر میکنم ۹۹ درصد دانش آموزانم همین مشکلات رو داشتن اول .فاصله زمانی کم بین کنکور مرحله اول با امتحانات نهایی و مرحله دوم است.دانش آموز اگر بخواد برا مرحله اول آماده بشه باید دور دروس نهایی رو خط بکشه.بعد ازمرحله اول ۲۰ روز وقت داره برای نهایی ها آماده بشه که یکماه زمان می‌بره وتمام تمرکزشو روی عمومی‌ها می‌زاره و کلا دروس تخصصی دهم و یازدهمو حدود یکماه و نیم کنار می‌زاره...بعد از نهایی ها با جسمی خسته و بی انرژی در مدت ۲ هفته باید خودشو برا نوبت دوم آماده کنه یعنی دروس دهم و یازدهم که عملا جمع بندی خیلی سخت میشه.....مصوبه روی کاغذ خوبه در عمل اصلا کارشناسی نشده.شرایط روحی و جسمی دانش آموز (بویژه دختران) در نظر گرفته نشده .اگر امتحانات ترمیم معدلم لحاظ کنیم که شرایط بدترم میشه.متاسفانه فرزندم من فقط تونست امتحانات نهایی رو خوب بده و توانی برا مرحله دوم نداره
  • حسین ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    37 4
    اقا تو رو خدا اذیت نکنید ؛ اخه ما چه گناهی کردیم در سن 18 سالگی گرفتارمون کردید ؟چرا کسی به فکرمون نیست ؟ مگه ما آینده سازان مملکت ایران نیستیم؟ الان من فرصت ترمیم رو از دست دادم چون یک بار استفاده کردم اگر بخواهم برای زندگیم برای رشته های خوب دانشگاه های خوب تحصیلات خوب تلاش کنم چه باس بکنم ؟ چطور میشود 60 درصد تاثیر را از دست بدهم چون یکبار فرصت داشتم عدالت اینه؟ ما مطمعنیم دولت جدید یا حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با این نا عدالتی مقابله میکند و هر ساله 1 میلیون ایرانی را از کشورش نا امید نمیکند
  • زهرا ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    59 4
    این مصوبه فاجعست،سطح نهایی هم خیلی سخت و غیر استاندارد شده که مجبوریم کلی پول کتاب شب امتحان و آزمون های شبه نهایی و آمادگی نهایی بدیم، هم کلی استرس بکشیم چون پاسخنامه ها و تصحیح ها ایراد داره، تقلبم که داره صورت میگیره،ازینا بدتر اینکه بعد کلی امتحان نهایی باید بریم کنکور بدیم،فشارو کم کردین؟شعار ندین تورو خدا،فشارو ده برابر کردین شماها، حالا فرض کنیم یکی پشت کنکور بمونه گ، سال بعد باید ۲۳ امتحان نهایی بده با دو کنکور؟ینی ۲۵ تا کنکور عملا!!کسایی که موافق این مصوبه آن بی سوادن یا سودی دارن تو این مافیا، چون از وقتی این مصوبه اومده هم مافیا بیشتر داره پول میگیره، هم خود آموزش پرورش با پول ترمیم‌معدل!!!فکر میکنید چرا امسال آمار شرکت کننده های کنکور دویست هزار نفر اومده پایین؟چون بچه ها میدونن با این قانون افتضاح شانس قبولی ندارن و قیدشو میزنن!این بود عدالت اموزشیتون؟
  • شهره قاسمی نیا ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    37 1
    سلام عرض ادب واقعا دانش اموزان تحت فشار روحی و وانی هستن چون الان هم بحث معدل است هم‌کنکور وترمیم که یک باره دانش اموزان با سوالات سخت نهایی وغیر استاندار دست وپنجه نرم می کنند
  • شیرین ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    19 1
    با سلام و احترام .موضوع مهم اینه که با این تصمیم علاوه بر مشکلات بی شمار تعداد افرادی که از ترک درس و تحصیل می کنند افزایش پیدا می کند به عبارت دیگر دانش آموزی اصلا قصد تحصیل در دانشگاه را ندارد و بعد از فراغت از تحصیل می خواهد شغل آزاد بدون تحصیلات دانشگاهی داسته باشد او چرا باید مجبور باشد در رقابت سخت سایر دانش اموزان که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند وارد شود و امتحانات نهایی سخت را شرکت کند .او می خواهد د فقط دیپلم بگیرد وقتی دانش آموز با ابن امتحانات سخت روبرو می شود در همان کلاس دهم نا امید از امتحانات و قبولی صمیم می گیرد ترک تحصیل کند و این موضوع فاجعه باری است که توجه نشده آنوقت آخرین مدرک تحصیلی تعداد زیادی از دانش آموزان سیکل خواهد بود این است عدالت آموزشی ؟ وقتی تصمیمی گرفته می شود خواهد می کنم ابعاد موضوع رو در نطر بگیرین قطعا کنکور به شیوه قبل عادلانه تر بود
  • ناشناس ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    14 28
    تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور خیلی خوب و عالی است. به شرط آنکه درست اجرا بشه. برای نمرات ۱۷و ۱۸ و ۱۹ آنقدر تراز رو نسبت به نمره ۲۰ پایین تر می دن که حتما باید ۲۰ بگیری تا ترازت خوب بشه. کسانی که تاثیر سوابق رو قبول ندارن از نظر درسی ضعیف هستند. چطوری در مدت ۱ دقیقه توانایی زدن یک تست رو دارن وقتی نمی تونن مثلا در مدت ۸۰ دقیقه به سوالات به صورت تشریحی جواب بدهند. دانش آموزان درس خوان تاثیر سوابق تحصیلی رو قبول دارند به شرط آنکه درست و به عدالت محاسبه بشه.
    • زهرا ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      25 3
      حرف الکی نزنید لطفاً!کسی که پایه درسی ضعیفی داره فقط با این مصوبه مخالفه؟من امتحانات نهاییم رو هیچکدوم از درسام پایین ۱۹ نمیشم اما بازم مخالف این مصوبه ام چون فشار مالی و روانی حداکثری داره، چرا وقتی سوادشو و تجربه این فشارو ندارید میاید نظر می‌دین آخه
  • ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    12 25
    برای بچه های مناطق محروم سوالات امتحان نهایی با همه سختی اش بهتر از سوالات سخت کنکور است من خودم در یکی از شهرهای جنوب درس می خوانم واقعا تمام توان و انرژی ام را گذاشتم امتحانات نهایی خیلی بهتر از مرحله اول کنکور بود ،و برای من که دسترسی به معلم های خوب مثل معلم های شهرهای بزرگ ندارم شاید فرصتی پیش بیاورد که بتوانم در رشته مورد علاقه ام در دانشگاه قبول بشوم .با اینکه امتحانات نهایی خیلی برای من استرس و خستگی داشت ولی حداقل می توانم امیدوار باشم که ممکن است در دانشگاه قبول شوم . اما اگر فقط بر اساس کنکور باشد بچه های جنوبی و روستایی نمی توانند قبول شوند .
    • ناشناس ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      2 1
      من پیشنهاد میکنم به شما صبر کنی جوابا بیاد اونموقع میفهمید اشتباه میکنید من منظور شما رو میفهمم اما اینو بگم بهتون کنکور خوب سوال هاش سخت تره ولی خوب همه نمیتونن که صد بزنن اما نهایی شما خوب چون نسبت به کنکور راحت تر بوده فکر میکنید بهتر دادید اما اینطوری نیست همه خوب دادان و نمره ای که در نظر گرفتید تراز بالایی نمیده به مناطق محروم غیر محرومم مربوط نمیشه در کل بگم اگر از پس کنکور بر بیاین از پس نهاییم اونجور که لازمه برمیاین صبر کنید جوابا بیاد
    • روژین ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 3
      اگه شما درسخون باشین تو همون منطقه محرومم میتونی آینده درخشانی داشته باشی و خیلی از رتبه های برتر هم توی منطقه محروم تونستن بع رتبه و دانشگاه مورد علاقشون برسن
  • منصور ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    20 2
    آیا دانش آموزان مناطق محروم وروستاها .مدارس دولتی می توانند با دانش آموزان مدارس وخاص وپولی که از معلمان خوب وار امکانات خوبی بهره می گیرند ومطمیین معدل بهتری خواهندداشت وسوابق تحصیلی خوبیه.رقابتذکنند.با این وضعیت وسختی امتحان نهایی حتی دانش آموزان محروم دیپلم هم نخواهندگرفت
  • ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    19 1
    شرایطش برای پشت کنکوری ها خیلی سخت کردین واسترس پشت کنکور ماندن هزار برابر کردین .تور خدا یه فکر درست بکنین بچه ها رو افسرده کردین از بس استرس واضطراب کنکور ودارن
    • S ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 0
      دقیقا اینطوریه اونایی که میخوان پشت بمونن بیشترشون بخاطر فشار و تعداد زیاد امتحانات قید اهدافشون رو میزنن🥲
  • ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    15 2
    لطفا فشار این همه کنکور رو از روی ما بردارین
  • زینب ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    13 2
    تو رو خدا این مدل کنکور رو اصلاح کنید کنکور یه آزمون تعیین سطح برای رفتن به دانشگاه هست ولی تو مملکت ما تبدیل شده به یه منبع درآمد برای موسسات و ناشران کتاب ومافیای کنکور و استرس و هزینه های سنگینی رو دوش داوطلبان گذاشته و اصلاً هم منصفانه نیست
    • یگانه ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      دمت گرم که موندی پشت آرزوهات من جای دولت باشم قدر آدم هایی مثل تورو بیشتر میدونم دمت گرم
  • میم ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    14 0
    کاش لغو شه... خسته شدم پیر شدم.... ۳ ساله به عشق فرهنگیان پشت کنکورم خدا شاهده نه برای مقامش نه برای حقوقش .... به خدای احد و واحد من عاشق دبیریم با بهترین درصد و رتبه ها ۳ ساله که دعوت نمیشم مصاحبه خیلی ناحقه خیلیییییی
  • ناشناس ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    9 2
    سلام ۱- همین طور که انواع سهمیه ها رو داریم که در کنکور داوطلبان تاثیر دارد سهمیه ای هم برای دهک ها داشته باشیم که مثلاً داوطلبی که خانواده اش دهک ۷ و داوطلبی که خانواده اش دهک ۳ هست و هر دو سهمیه منطقه ۳ دارند رقابت عادلانه ای هم دارند؟ ۲- اگر می شد هر سال ترمیم معدل شرکت کرد نه فقط یک بار داوطلبان کنکور می توانستند با امید بیشتری پشت کنکور بمانند ۳- داوطلبانی که در سن ۱۸ فارغ‌ التحصیل شده‌اند و هدفشان فرهنگیان هست و تا سن ۲۲ می توانند در کنکور فرهنگیان شرکت کنند چگونه امید داشته باشند پشت کنکور بمانند و برای هدفشان تلاش کنند آن هم زمانی که سابقه دهم و یازدهم ندارند و باید برای ایجاد سابقه در ترمیم معدل شرکت کنند که ترمیم معدل فقط یک بار است نه هر سالی یک بار و مثلاً داوطلبی که دهم و یازدهم سابقه ای ندارد و برای ایجاد سابقه از طریق ترمیم معدل انجام می دهد وقتی سال بعد ی که می خواهد دوباره کنکور دهد اگر نمره ترمیم بد باشد باید چکار کند که دوازدهم فارغ‌التحصیل شده و بعد این قانون امده؟ ۴- اگر می شد فقط دروس عمومی نهایی باشد و تاثیر دروس اختصاصی از نهایی حذف و به کنکور باز گردد
  • فخری کازرانی ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    9 0
    بنظر من آقای پورعباس خیلی یکطرفه دارندپیشتازی میکنن.امیدوارم دلسوزانه مسئولین تصمیم بگیرن واینقدرشرایط را سخت واسترس زانکنین نظام آموزشی ما ازپایه ضعیف است ومعلمین مدارس دولتی دلسوزانه وبامعلومات بچه هارا پرورش نمیدهند چرا ازبچه ها توقع زیاددارین کسانی که حتی یک نان هم ندارند بخورند وباسختی تلاش میکنن تحصیل کنند وخانواده شان راازعقزوفلاکت نجات دهد وتوان شرکت درکلاس های کمکی آموزشی زبان وغیره راندارد چگونه میتواند با این تدریس معلمین انتظاراسترس تاثیر معدل رابهید ضمن اینکه خیلی از سهمیه ها ی جانبازی وایثارگری هم یک فردضعیف را با این سهمیه به دانشگاه هدایت میکند ویک فرد زرنگ تر باید پشت کنکور بماند وبرگردد به سال قبل باز کلی هزینه کتاب وهزینه امتحانات نهایی آنهم پایه۱۰و۱۱رابدهد .حداقل شرط معدل پایه۱۲ حرفی نیست اماقانون برگشتن باسال قبل برای امتحان نهایی پشت کنکوریها آنهم سال وسالهای گذشته نامعقول است .که متاسفانه هیچ گس درک وحمایتملن نمیکند .لطفا دراینموردتجدیدنظر کنین .
  • مهرانه ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    16 1
    همینایی که‌میگن نهایی راحت تره تا کنکور،امتحان زبان دوازدهم در حد کنکور بود،تازه سخت تر،چون یه سری مدارس بلندگو برای پخش بخش شنیداری نداشتن،اصلا فرض کنید راحت تره!تصحیح سلیقه ای می‌دونی ینی چی داداش من؟ینی ۳ تا مصحح و سه نمره مختلف!!اینارو بذاریم کنار اصلا،هر ۲۵/. که از دست میدی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تراز ترازت میفته!فهمیدنشم کاری نداره،یهذسری بزنید نمرات و تراز های پیشنهادی،کنکور یه خوبی خیلی خوب داشت اونم این بود جواب ها مشخص بود و دیگه نمیشد سلیقه ای صحیح کرد،کلغ چهار گزینه بود و مجبور نبودی فکر کمبود جا و کرم مصححت باشی یا جمله بندی درسی مثل دینی که باید کلمه به کلمه نوشته میشد،این مصوبه شدیداً بچه هارو نمره گرا کرده و میانگین معدل رو از ۱۳ به ۹ رسونده(تازه سیستان بلوچستان میانگینش رسیده به ۷)،بالاترین میانگین معدل ماله یزده که کمترین تورم هم داره,پس می‌بینید که تغییری نداشتیم تو سهیم شدن قشر کم برخوردار تو قبولی رشته ها و معدل و نمره های بهتر.وای چی بگم از این جماعت نا اگاه که حقشون پای مال میشه تشکر که میکنند هیچ،تازه میگن درسته و بقیه رو هم با خودشون میسوزونند.
  • الواقاسم ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    7 1
    متاسفا نه در کشور ما همیشه حرف اول راقشر پول دار میزنه وبرای فرزندان ما تصمیم می گیرن فرزند بدبخت من امسال دوازدهم هستش که امتحان نهاییش آن قدر این خدا پدر ببامرزان طراحان سوال سخت گرفتن که جدای از دومرحله امتحان کنکور آنقدر استرس وارد شده به این دانش آموز که من به عنوان یک پدر با این همه مشکلات زندگی خواب از چشمام گرفته شده وحاضرم خدا این زندگی رو از من بگیره تا این قدر استرس نبینم خدا لعنت کند ساعی وبانی این مشکلات را.
  • سادا ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    30 0
    توراخدابه فکربچهاباشین ی کاری کنید ازاسترس دورکنید
  • S ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    55 1
    این مصوبه از پایه غلطه وکلا بایدلغوبشه، زمانی یک قانون درسته که ایرادی به اون واردنشه اینکه هزارویک ایرادو مشکل داره اگه لغونشه بدونین که مافیای معدل مافیای ترمیم چقد نفوذ دارن که به فریاداعتراض 90درصددانش آموزان ودواطلبین توجهی نمیشه قانون زمانی عادلانس که مصلحت تمام افراد رو درنظربگیره نه فقط یه قشرخاص مگه سطح کیفیت آموزش درمناطق محروم ومناطق یک شهرای بزرگ یکسانه؟! کلی تقلب، فشارروحی روانی، هزینه گزاف، سلیقه ای تصحیح شدن نهایی،افزایش ترک تحصیل بدون گرفتن دیپلم، ازدست دادن یک امتحان نهایی امسال مساوی با شرکت در21امتحان نهایی سال بعد وشرکت در30امتحان نهایی دوسال بعد، اصلا باعقل جوردرنمیاد، من نمیدونم واقعا هیچی نمیشه گفت مغزادم هنگ میکنه، ازمسولین محترم عاجزانه تقاضامندیم اعتراض ماروبشنویید لطفا خواهشا این مصوبه رو لغوش کنید. لغوتاثیرقطعی معدل برگزاری کنکوربه شکل سابق باتاثیرمثبت. بابا بخدا تونظرسنجی خودتون 85درصد مخالف ایم مصوبه هستن. اندک کسانی هم که ازاین مصوبه حمایت میکنن قطعامافیا هستن ودانش آموزنیستن. لعنت به مافیای معدل
    • ننن ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 0
      زندگیمون نابود کردین
    • معلم ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 0
      در عوض تو شهرای کوچیک ممکنه مدیر یا معلم، فامیل و دوست و آشنا باشه و با سفارش معلم بفرسته بالای سر دانش آموز بهش کمک کنه، آب از آب هم تکون نمیخوره. راه انواع تقلب الان باز بازه
  • ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 1
    چرا شما کسی را که در تمام دوران تحصیل زحمت می کشه و میدونه تاثیر معدل میتونه بهتر از کنکور برای قبولی دانشگاه کمکش کنه را ناآگاه خطاب می کنی چون نظرش با نظر شما که بهترین امکانات را دارید فرق می کنه ؟ همین طرز صحبت شما نشون میده هیچ حقی برای بچه های کم برخوردار قائل نیستید . بله یک دانش آموز کم برخوردار حتی با تمام محرومیت هاش از نهایی بهتر میتونه نتیجه بگیره تا سوالات سخت و چالش دار کنکور که فقط با شرکت در کلاس کنکور میشه اونها را حل کرد. شده خودتون رو یگ لحظه جای کسی بزارید که دسترسی به کلاس کنکور و مدارسی مثل مدارش شما نداره ؟ در ضمن میشه مصوبه رو طوری تغییر بدن که حق بچه های فارغ التحصیل سال‌های قبل هم از بین نره .
  • امیرعلی ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 1
    سلام و خسته نباشید من با این نظر موافقم آخه یعنی چی که این‌همه از دانش آموزان استرس بکشند و از خوابشون بزنن و این همه درس بخونن آخر هم نتیجه نیگیرن لطفاً خواهش میکنم تأثیر معدل لغو بشه و این همه بچه ها استرس نکشن بعد این همه درس بخونن بعد بیان سر امتحانات با سوالات سخت آخه این انصاف نیست که این همه بچه‌ها درس بخونن و زحمت بکشن بعد به هدفشون نرسن لطفاً لغو بشه تأثیر معدل ممنون
  • س ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 0
    تورو خدا ی کاری کنید واقعا امسال سخت بود بچهامون مریض شدن
  • ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 0
    به بچه های مارحم کنیددیگه سهمیه ها که حق بچه های ما رو نابود کرده این دیگه چه قانونی هس چقدر استرس باید ما وبچه هامون تحمل کنیم اونایی که قانون می نویسن بچه های ما میخواهند به این مملکت خدمت کنن پس انصاف داشته باشید
  • ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    پسر من فیزیوتراپی قبول شد ولی به خاطر سربازی نتونست دانشگاه بره حالا بعد از دوسال خدمت ،،،میخواد کنکور بده معدل19هم می باشد دیگه چرااااااا بیان ترمیم معدل لطفا ترمیم معدل رو بردارید این همه فشار روی بچه ها نباشه
  • ابراهیم ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 1
    ترمیم معدل یک گذرگاه وحشتناک وپراسترس برای دانش آموزان و خانواده ها شده فرض براینکه درترمیم معدل موفق نشد کنکورراازدست خواهدداد فرض برمثال معدل ۱۶ هم شانس قبولی دررتبه های برتررانداردواقعا منصفانه نیست شاید موقع امتحان ترمیم مریض باشد متاسفانه دانش اموزنباید موقع امتحان مریض شود!
  • ناشناس ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 2
    به نظر من باید امتحانات نهایی در سطح معقول گرفته شود ولی اگر تاثیر معدل لغو بشه یعنی برگشت دروس عمومی به کنکور یعنی خواندن ۱۲ کتاب بیشتر برای کنکور لطفا اینطرف قضیه هم نگاهی بیندازید که بچه ها باید روی دروس عمومی وقت بزارن و وقتی برای دروس اختصاصی ندارن عملا وقت نصف میشه از یک طرف دیگه سوالای دروس عمومی در کنکور مشکل هست وقتی یک دانش آموز یک کتاب ادبیات مشکل داره واسه نهایی بخونه ،،چطور همون ادبیات ولی ۳ تا کتاب و واسه کنکور میخونه،،، پس عملا این طرح مشکلی نداره فقط دارین بچه ها رو تنبل میکنید
  • علی ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 0
    الان صداوسیماگفت که تاثیرمعدل قطعی است وتغییری نمیکندمیدونین چراپول میره توجیب همین مجمع وتمام دوروبریاش کی ازپول میگذره مردم وبچه هاکیلوچندبرین بمیرین چه بخوایین چه نخوایین کشورماله ماست هرچی گفتیم همونه دیگه نگاه نمیکنن که این مصوبه اصولیه یانه ازبس بیسوادن فقط فقه واصول خوندن چی میفهمن تودل جووناچی میگذره نمیدونن بااین کارشون چه ضربه ای به دانش آموزان میزنن فقط پوللللل
  • امیر حسنوندی ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 0
    الان ناعدالتی بیشتر شده تاثیر معدل قطعی اشتباه است
  • ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 0
    استرس کنکور کم بود حالا استرس سوابق تحصیلی هم اضافه شده مسولین بفکر بچه‌ها وخانواده باشین
  • ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 0
    به خدا تحمل این همه استرس نداریم.خودتون جای ما بزارید.چقد استرس
  • غزل ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    لطفاً لغو کنید لطفاً ‌... باور کنید من که یکسال پشت کنکور بودم و فرصت ترمیم و از دست دادم نابود شدم از فشار روانی در مدت کمی ۳۰ کیلو اضافه وزن پیدا کردم خواهش میکنم اگه برش نداشتید حداقل اصلاح کنید فقط سوابق و به دوازدهم محدود کنید چون یه دهم و یازدهمی خیلی براش سخته این همه فشار و برای ترمیم هم واقعا فشار به بچه هاست هم دهم هم یازدهم هم دوازدهم خیلی مشکله و تعداد دفعات ترمیم که واقعا کمه و مشکل بعدی اینکه فقط خرداد ماه میشه امتحان داد لطفاً رسیدگی کنید ممنون که انقدر خوب حرف زدید خیلی خوشحالم انسان خوب و با کمال مثل شما پیدا میشود از رییس جمهور هم واقعا خواهش داریم که مثل فرزندشون به ما نگاه کنند و مشکل همگانی را حل کنند.
  • اهورا اسماعیلی ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    تاثیر قطعی امتحان نهایی در کنکور هم عدالت آموزشی را برهم زد هم فشار زیادی متوجه دانش آموزان و والدین نموده این طرح چهره کارشناسی دقیق نداشت دولت جدید باید روند را متوقف کند وسنجش از دست مافیا خارج کند
  • امیر ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 0
    من امسال بخاطر معدل امتحان نهایی از کنکور انصراف دادم خرج و هزینه زیادی روی دست خانواده ام گزاشت. بیش از ۳٠ جلسه کلاس ترمیم معدل رفتم کنکور هم جدا رفتم . دیگه خسته شدم بریده شدم . خانواده ام ضرر مالی کردن. . مسولین خودصرانه تصمیم احمقانه ای میگیرند هم ضرر مالی و استرس به خانواده ها میرسانند هم اینده ما را نابود کردن. ما نمیخشیم.حلالشون نمیکنیم . غول کنکور کم بود . غول نهایی هم اضاف شد .
  • فرهاد ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    افرادی که کنکوری نیستید خودتون لطفا نظر ندید ک طرح امتحان نهایی خوبه یا ن نشستید بیرون گود میگید لنگش کن
  • معلم ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    من هم دبیر آموزش و پرورش هستم هم فرزند دوازدهمی دارم. قبلا فکر میکردم تاثیر قطعی معدل به نفع دانش آموزان زرنگ از جمله فرزند خود من است ولی با برگزاری امتحانات فهمیدم چه فاجعه ای در حال رخ دادن است. هر روز بچه ها برای یک سوال مشکل دار و یا دیدن تقلب‌های سر جلسات، روح و روانشان بهم می‌ریخت بطوری که قادر به مطالعه امتحان بعدی نبودند. چه فشار روانی بالایی که جنگ اعصاب هر روزه در منزل برپا بود. مدارس با همان شیوه های سنتی مراقبت از امتحانات می کردند و حتی تاکید داشتند که حتی الامکان تقلب گرفته نشود چون دانش آموز نمره صفر می گیرد و...... یک افتضاح بزرگ.... بچه های تجربی مخصوصا برای رشته های پرطرفدار اگر بخواهند یکسال پشت کنکور بمانند سال بعد باید امتحانات نهایی یازدهم را هم شرکت کنند و احتمالا دوازدهم را ترمیم کنند و این قصه سر دراز دارد و آموزش پرورش قادر به ایجاد عدالت مخصوصا در برگزاری آزمون نیست. ورقه ها بصورت الکترونیک تصحيح میشد و همکاران ما اصلا علاقه ای به این نوع تصحیح ندارند مخصوصا که حق الزحمه ها پرداخت نمی‌شود تعداد شاگردان خودشان تصحیح می کنند و می روند و بشدت بد تصحيح می شود.
  • معلم ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 0
    چرا باید یک نفر برای دیپلم گرفتن نمرات پایینی بگیرد. وقتی سوالات برای نصف کنکور طرح می‌شود حداقل 5 نمره آن پیچیده و سخت تر از نرمال می‌شود و یک نفر که می‌خواهد فقط دیپلم بگیرد چرا باید از 15 به پایین فکر کند! درضمن با کنکور قدیم هیچوقت دانش آموزی که در طول سال درس نمیخواند رشته خوبی قبول نمیشد. من معلمم که این را می گویم. مگر با سهمیه که الان هم فرقی نکرده و باز هم دانش آموز ضعیف با سهمیه قبول می‌شود. فقط استرس و امکان تقلب را صد برابر کردید. معلم‌های مرتبط با همان درس سر جلسه حضور داشتند چه کسی تضمین می کند که کمکی به دانش آموزان نکند! من خودم مراقب امتحان درس نهایی خودم بودم. از جمله من هم بسیار بودند چون در اینهمه مدرسه نمی‌شود که نظارتی باشد. درحالی که نیمی از کنکور است.
  • رها ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 0
    دانش اموز من از فشار استرس نهایی مریض شده میشه بگید چکار می کنید صد رحمت به کنکور
  • بی گناه ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    6 0
    نظام مصلحت کشور با این تصمیم که گرفتید خیلی ها را نابود کردید چرا یک طرفه قضاوت میکنید این مصوبه چرا نباید لغو شود آیا به نظر مردم اهمیت میدهید آیا آینده جوانان ذره ای برای شما ارزش دارد معلوم است که ندارد و گرنه با پافشاری مجلس مخالفت نمی‌کردید ۹۰ درصد دانش آموزان ناراضی اند من به شخصه عاملان این موضوع را نمی بخشم شما باید در آخرت به من پاسخ بدهید که نگذاشتید به هدفی که ۱۳ سال برای آن خون دل خوردم برسم من از شما نخواهم گذشت خداوند ظالم را به ظلم گرفتار کند
  • ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    6 0
    لطفا مصوبه رو لغو کنید . الان یکی قراره پشت کنکور بمونه چطور هم یازدهم و هم دوازدهم رو ترمیم کنه در کنارش هم برای کنکور بخونه ؟؟ به اینطور چیزا اصلا توجه می‌کنید؟!!!
  • امیر ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    تا یادمه کرونا بود و وضعیت ضعیف زیرساخت اینترنت و قطعی شاد و کلاس های آنلاین بعدشم امتحان نهایی ها حضوری شد بعد از اون داستان های پارسال پیش آمد و مجدد قطعی اینترنت و تعطیلی مدارس بعدشم که دو مرحله ای کردن کنکور و امتحان های نهایی با تاثیر پاسخ ترمیم و امتحان های نهایی هم که سر زمانش ندادید و دیر دادید و شانس مهاجرت و گرفتن بورسیه کشور های خارجی را از مردم گرفتید بعدشم که سربازی و ممنوع الخروجی بابت خدمت عجب بی وجدان هایی هستید.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    عدالت اینکه سهمیه شاهد رو بردارید به خدا حق الناسه این سهمیه ها
  • درویشی ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    با عرض سلام لطفا شما که مسئولیت قبول کردید کمی به خودتون سختی بدید و خوب فکر کنید وقبل از اینکه انقدر به بچه ها استرس وارد کنید همه جوانب رو بررسی کنید ممنون
  • دانش آموز دوازدهمی ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 0
    مشکل رو از زبان یک دبیرستانی سال ۱۲ که فردا کنکور داره بشنوین شما با یک نسل دبیرستانی سروکار دارین که عمومی به هیچ وجه برای کنکور نخوندن و آمادگی تست زدن رو ندارن چون از سال اول ورودشون عمومی از کنکور حذف شد شما با دانش آموز هایی روبه رو هستین که برای امتحان نهایی خوب دادن کنکور رو بوسیدن گذاشتن کنار برای سال بعد ولی باتوجه به سطح امتحان نهایی خونده و نخونده با هم فرقی نکرد و همه داغون شدن شما با دانش آموزایی سروکار دارین که حتی اگر بخوان یک سال فقط یک سال پشت کنکور بمونن مجبورن یک پایه کاااامل امتحان نهایی بدن و تمام زحمات قبلی نادیده گرفته میشه و اگر یازدهم رو کامل نهایی ندن نمره ۰ لحاظ شده و ۳۰ درصد کنکور رو از دست میدن شما الان با کسایی روبه روین که حتی دیگه روحیه جنگیدن ندارن حالا سوال چطور میشه جمعش کرد؟ خدا میدونه
  • M ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    مارو باش دلمونو به کیا خوش کردیم!!! دولت با این تاثیرقطعی معدل فقط بفکر جبران کمبود بودجه هاشه،وگرنه وقتی بالغ بر ۸۰ درصد از این طرح ناراضی اند،کجای این انصافه که باز اجرا بشه؟فک نکنم شماها و بچه هاتون آرزویی داشته باشید،ولی اینو بدونین که آرزوی خیلی از جوونا با این طرح مسخره ی تاثیر قطعی معدل از بین رفت،گفتیم شاید با اومدن دولت جدید ،تحولی بشه،ولی خانه از پای بست ویران است!خیلی سخته با یه تصمیم اشتباه مجبور بشی قید آرزوهاتو بزنی...
  • M ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    4 0
    به خدا این منصفانه نیست بچه ی من که با دل وجان درس میخوند الان با این امتحانات پیچیده نهایی بیمار بشه واصلا انگیزه ای برای درس خوندن نداشته باشه ودرس وامتحانات براش تبدیل به یک غول ترسناکه شده.به ولله این عدل وانصاف نیست اکثرا بچه ها مون با این امتحانات نهایی افسرده وناامیدی شدن تورو خدا بررسی کنید
  • ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    3 0
    خدا ازتون نگذره با این تصمیمات نا آگاهانه بچه هارو نابود کردید ۱۰ مرحله شده کنکور خیر نبینید بردارید تآثیر معدل سهمیه چیه دیگه خانواده شهدا جانباز حق میدیم ولی نه درکنکور آیت سهمیه رو بردارید بچه های جانباز وشهید درس نمی خونن صندلی آماده بچه های ما که سهمیه ندارن باید کور بشن کجای این کار عدالت نه خدا راضی نه بنده خدا همه مفت مفت میرن دانشگاه بچه های ما ناامید خسته این سهمیه رو جای دیگه خرج کنید نه تو کنکور این بی عدالتی وحق الناس چرا کسی که درس نخونده باید صندلیش آماده باشه تو دانشگاه ولی کسی که درس خونده همش پشت کنکور باشه به والله که این ظلم وعدالت نیست ما همیشه نفرین می کنیم باید اون دنیا پاسخ گو باشید
  • مجتبی ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 1
    آقا همین روش عالیه،هم مردم و هم مسولان بیخودی از کلمه استرس استفاده نکنید و این روش صحیح و به حق رو زیر سوال نبرید،تمام کسایی که این روش رو زیر سوال میبرند با مافیای کنکور سر و سری دارند،احتمالا
  • ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 2
    طرح تاثیر قطعی معدل در سه سال باعث میشه روند یادگیری درسی دانش آموزان بالا تر بره و این افت یادگیری که در سالهای گذشته اتفاق افتاده روند رو به جلویی رو بره بیشتر افرادی که مخالفند به دلیل سختی در تلاش کردن هست تا این سختی نباشه یادگیری خوب اتفاق نمیفته
  • ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 0
    به خاطر خدا این برنامه را حذف کنید استر س بچه هامونو نابود کرده با والدین
  • امین ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    این شکل امتحان نهایی برگزار کردن واقعا فاجعه بی عدالتی است تو بعضی حوزه ها تقلب زیاد و تبعیض دیگه سخت گیری فوق العاده است دو ساله که کنکور با تاثیر قطعی داره به شکلی افتضاح برگزار میشه مثلا حوزه ها دوربین مداربسته دارند اما یه نفر بازرس تو هیچ حوزه ای نیامده که دوربینهارو بررسی کنه و از وضعیت برگزاری مطلع بشه کجاش عدالته دولت باید فکری کنه و هرچه زودتر راهی پیدا کنه برای این معضل کارشناسی نشده و دیمی همه رو از چاله توچاهی انداختن که سلامتی روان داوطلب و خانواده رو بر هم زدند بهترین آه اینه که کنکور مثل سابق با تاثیر مثبت معدل و در دو مرحله برگزار بشه
  • مهدی ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 3
    موافق تاثیر قطعی معدل هستم .... بازگشت دروس عمومی وحشتناک تره
  • Amir ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 0
    خدا لعنت کنه باعث و بانی این مصوبه رو اینکارو کردن که بچه های خودشون رو با تقلب وارد دانشگاه کنن لغو کنید این مصوبه رو
  • احمد ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 0
    هیچ کجای دنیا کنکور این شکلی برای ورودی دانشگاه وجود ندارد همه باید بدون کنکور با توجه به رشته تحصیلی وارد دانشگاه بشوند وازامکانات آموزشی برخوردار شوند کنکور فقط دکان کلاهبرداری یه عده خاص در دولت وبخش خصوصی است بدون کنکور وارد رشته تحصیلی مورد علاقه شوند این یعنی نظام آموزشی مبتنی بر عدالت وکسانیکه دردوره دبیرستان معدلهای بالایی دارند حق ورود به رشته های پزشکی و مهندسی برق ورشته های برتر باشند
    • علی ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      قبلا یه کنکور بود و یک بار استرس اگه سخت بود برای همه سخت بود اگه سخت نبود برای همه سخت نبود بالاخره عدالت نسبی ای بر قرار بود ولی الان تو امتحانات نهایی سراسر تقلب هم شفاهی و هم کتبی و هم پارتی بازی آقا شما وسط امتحان نهایی برو توالت پر برگ تقلب می بینی بعضی از معلما خودشون جوابا رو سر جلسه میگن آخه این چه عدالتیه دست مافیا به روشن ترین شکل ممکن عیان است از اون موقع که شرط معدل شده بشتر رتبه های برتر تهران و مناطق مرفه کشور ند ولی قبل ازاین مصوبه خیلی بد بیشتر رتبه برتر ها مناطق محروم بودن این یعنی از عدالت آموزشی دور شده و به عدالت سرمایه داری نزدیک شدیم یعنی هر کی بیشتر پول داره راحت تر قبول میشه نه اینکه هر که بیشتر درس میخونه آقا شرط معدل حذف کنید ولی آزمون ۴ مرحله هم کنید بازهم بهتره چون هر ۳ ماه فرصت جبران هست استرس کمتر وارد میشه و اصلا شورای نگهبان مگه کنکور دادن که بدونن باید حذف یا نباید حذف بشه اگه راست بگن و به فکر مردم باشن آمار نتیجه عمل اگه دقت کنن
  • رامیلا ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 1
    خدا خیرشون نده
  • فرزاد خزایی ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ابن اخر نامردی و تضعیف حقوق دانش اموزان است تاثزر قطعی معدل