حجت الاسلام والمسلمین زند قزوینی با بیان اینکه توسل به امام حسین(ع) گره گشا و سعادت بخش است گفت: امام حسین(ع) در طول قرون و اعصار افراد بسیار زیادی را متحول کرد و آن ها را نجات داده است.

توسل به امام حسین(ع) گره گشا و سعادت بخش است / حر بن یزید ریاحی الگویی برای بسیاری از ماست

حجت الاسلام والمسلمین علی زند قزوینی، کارشناس مسائل دینی در چهارمین شب مراسم بزرگ عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه شهید حیدریان این شهر برگزار شد با بیان اینکه در شب معراج خاتم الانبیاء(ص) به نقطه اوج و مقابل عرش الله الاعظم رسید تصریح کرد: ایشان خطاب به ابی ابن کعب فرمود "وقتی در مقابل عرش الهی ایستادم سرم پایین بود؛ خطاب شد ای رسول الله سرت را بلند کن! سرم را که بلند کردم دیدم عرش الله الاعظم دارای دو ستون است که روی ستون سمت راست آن نوشته است "حسین بن علی بن ابی طالب چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است".  
وی اظهار کرد: اگر حسین بن علی(ع) نام اعظمش بالای عرش زینت دهنده عرش خداست و آنجا چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت از سوی پروردگار معرفی شده است، دیگر ما چه داریم در مورد حسین(ع) بگوییم!
حجت الاسلام والمسلمین زند قزوینی توسل به امام حسین(ع) را گره گشا و سعادت بخش برشمرد و گفت: ما باید ببینیم نسبت به این چراغ هدایت و کشتی نجات چه ارتباطی برقرار کرده ایم؟!  
وی بیان داشت: ابی ابن کعب از پیامبر(ص) پرسید که روی ستون راست عرش الهی این عبارت به چه رنگی نوشته شده بود؟ پیامبر(ص) فرمودند "به رنگ سرخ". این رنگ ما را به یاد چه موضوعی می اندازد؟ اصلاً داستان امام حسین(ع) از اول هم مشخص بود.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام همواره در تلاش هستند تا نور خدا را از عالم بگیرند، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بر این موضوع تصریح کرده است که این ها می خواهند نور خدا را با باد دهانشان خاموش کنند؛ اما خداوند نورش را زنده نگه داشته و به همه جا می تاباند و این وعده صریح خداوند در قرآن کریم است.
وی گفت: اگر خداوند بخواهد کسی را به عرش اعلی می رساند و اگر او بخواهد کسی را به پست ترین جایگاه خواهد برد و این موضوع با تلاش انسان ها هرگز قابل تغییر نخواهد بود. کشتند حسین جان ولی نور تو خاموش نگشت، آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست و ما هرچه داریم از امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین زند قزوینی اظهار کرد: امام حسین(ع) در طول قرون و اعصار افراد بسیار زیادی را متحول کرد و آن ها را نجات داد و ابراهیم خلیل، نوح نبی، موسای کلیم و همه انبیای الهی گفتند "یاحسین".
وی متحول شدن بوسیله امام حسین(ع) را مایه سعادت و عاقبت بخیری خواند و افزود: افرادی همچون علی گندابی و رسول ترک که کتاب هایی هم در موردشان نوشته شده است، تنها مشت نمونه خروار هستند و این افراد نه تنها توسط امام حسین(ع) متحول و هدایت شده اند، بلکه در نهایت عاقبت بخیر هم گشته اند.
سخنران هیئت خادم الرضا(ع) بیان داشت: وقتی در حرم امیرالمؤمنین(ع) سر و صدا به پا شد و خبر فوت علی گندابی را به مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو دادند، این مرجع عالیقدر شیعه گریه کرد و گفت که «مرجعیتم را می دهم، یک حال از احوالات او را به من بدهند».
وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا برای همه رده های سنی الگو دارد، گفت: در عاشورا برای هر جنس و سنی اسوه وجود دارد اما حر بن یزید ریاحی الگویی برای بسیاری از ماست.
حجت الاسلام والمسلمین زند قزوینی خاطرنشان کرد: حر بن یزید ریاحی کسی بود که از مسیر انحراف بازگشت و بسیاری از ما که در مسیر کج قدم برداشته ایم و مرتکب گناهان مختلفی می شویم، با الگوگیری از حر می توانیم عاقبت بخیری خود را ان شاء الله رقم بزنیم.
مراسم دهه اول محرم عزاداری بزرگ هیئت خادم الرضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام زند قزوینی، روضه خوانی حاج حسن اخباری و نوحه خوانی محمود عیدانیان و محمد عطایی نیا از شب اول محرم به مدت ۱۰ شب از ساعت 21:15 در ورزشگاه حیدریان قم ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.