اشغالگران شب گذشته جنایت هولناکی در شهر خان‌ یونس واقع در جنوب نوار غزه مرتکب شدند و با حمله هوایی به مدرسه‌ ای، ۲۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ ها نفر را زخمی کردند، این موضوع واکنش بسیاری از کشورها را در پی داشت.

واکنش‌های جهانی به جنایت هولناک صهیونیست‌ها در خان‌یونس / راهپیمایی خشم برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه ترکیه شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ ای، جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مدارس خان‌یونس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «کشتار ده‌ ها غیرنظامی بی‌ گناه توسط اسرائیل در مدرسه‌ ای که فلسطینی‌ ها به آن در شهر خان یونس غزه پناه برده‌ اند را محکوم می‌ کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آنکارا توضیح داد: «هدف قرار دادن ۴ مدرسه در خان‌ یونس در چهار روز گذشته، مدرکی است که نشان می‌ دهد اسرائیل قصد دارد مردم فلسطین را نابود کند».

در این بیانیه تاکید شده است: «حملات اخیر به مدارس در نوار غزه نشان می‌ دهد که دولت نتانیاهو قصد دارد مذاکرات آتش‌ بس را تضعیف کند».

این وزارتخانه تصریح کرد: «مقامات اسرائیلی به خاطر این اقدامات که تمام ارزش‌ های بشریت و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌ گذارد در برابر قانون پاسخگو خواهند بود»

جنبش حماس نیز در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ ها در مدرسه‌ ای واقع در استان خان‌ یونس اعلام کرد این قتل‌ عام، اوج جنگ نسل‌ کشی رژیم اشغالگر است.

حماس افزود: «ما دعوت می‌ کنیم در همه شهرهای جهان برای محکومیت این کشتارها و توقف جنگ نسل‌ کشی، راهپیمایی خشم برگزار شود.»

این جنبش فلسطینی تصریح کرد: کابینه تروریستی صهیونیست‌ ها بدون توجه به عواقب این جنایت‌ ها به قتل، کشتار و جنگ نسل‌ کشی خود ادامه می‌ دهد.

حماس همچنین از مردم کشورهای عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان خواست تا اعتراضات خود را از سرگرفته و برای یاری مردم فلسطین در غزه وارد عمل شوند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه‌ ای اعلام کرد: ما ادامه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به ویژه جنایت هولناکی را که علیه آوارگان در مدرسه «العوده» در خان یونس انجام شد، محکوم می‌ کنیم.

طبق گزارش المسیره، در این بیانیه آمده است: تجاوز دشمن صهیونیستی علیه غزه در سایه بی‌توجهی شرم‌ آور نظام‌ های عربی و همدستی جامعه بین‌ المللی ادامه دارد.

این دفتر بر هماهنگی بیشتر در چارچوب محور جهاد و مقاومت و با آزادگان جهان برای توقف تجاوز صهیونیست‌ ها علیه ملت فلسطین و اهمیت ادامه پشتیبانی و حمایت از پایداری ملت فلسطین با ابزارهای مختلف تأکید کرد.

انصارالله یمن تأکید کرد: تجاوز صهیونیست‌ ها به غزه با حمایت واضح آمریکا صورت می‌ گیرد و این تجاوز از تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن جدا نیست. تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن با هدف هموار کردن مسیر برای دشمن صهیونیستی جهت ادامه جنایت‌ هایش علیه مردم فلسطین و مجازات حامیان مردم غزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.