۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 999258

هیئت های محلی که دیگر در کیفیت و کمیت نذری از صوت و مداح گرفته تا دکوراسیون و.. قدرت رقابت با آنها را ندارد، هرگز شله زرد هیئت محلی با فسنجان مگاهیئت ها نخواهد توانست رقابت کند.

همیشه گفته ام عصر مدرنیته، عصر مگاهاست. عصر مایکروهاست تا میکروها زیر پایش قربانی شوند.هویت های خرد، حق اظهار وجود ندارند. در عصر حجیت انحصاری استقراء، جزء ها باید پله و پایه باشند برای رسیدن به کل. حکمرانی های محلی، تبدیل  به حکمرانی شهری می شوند و شهری، زیر قدرت حکمرانی ایالتی محو می شود که آنهم از حکمرانی کشوری دستور می گیرد.

اندر پیامدهای مگا هیئت‌ها

شگفتا به این بسنده نکرده و حکمرانی کشوری هم باید از حکمرانی جهانی و سازمان ملل ها، اطاعت کند. عصر مدرنیته، عصر از بین رفتن، هویت های خرد است و کلونی های کوچک. مگاهیئت ها را از این منظر ببینید.

هیئت های محلی که دیگر در کیفیت و کمیت نذری از صوت و مداح گرفته تا دکوراسیون و.. قدرت رقابت با آنها را ندارد. هرگز شله زرد هیئت محلی با فسنجان مگاهیئت ها نخواهد توانست رقابت کند.

مگاهیئت ها، فقط مجالس نیستند بلکه الگوسازی می‌کنند. در گفتگویی با برادر خوبم مداح عزیز ابوذربیوکافی مفصل از آینده مداحی گفتم؛ ولی به عللی، محتوای آن قابل انتشار و بیان نیست. باید نگران این باشیم که در سال های آینده، مجالس محلی را در موزه ها و لابه لاب کتاب های تاریخ جستجو کنیم.

یحیی جهانگیری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.