۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
کد خبر: 999407

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ظرفیت موثر خیرین، مطلوب است یک نفر به عنوان نماینده جامعه خیرین مدرسه‌ساز در جلسات شورای مدیران سازمان نوسازی حضور داشته و در قالب مشاور افتخاری وزیر نقش آفرینی کند.

 رشد صعودی مدرسه‌سازی توسط خیرین

فرشته حشمتیان با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز یک مجموعه خودجوش و فرهنگ‌دوست است که با سرمایه‌اش می‌توانست به کار دیگری بپردازد گفت: این کار نشان از فرهنگ‌دوستی و دغدغه‌مندی این قشر درخصوص آینده‌سازان کشور است که با اقدام خداپسندانه، محیط مطلوبی را برای پیشرفت دانش‌آموزان فراهم می‌کنند و به نوعی در تحقق اهداف تعلیم وتربیت سهیم هستند.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از نیروی انسانی، متعهد، کارآمد و متخصص می‌شود لازمه آن ایجاد محیط و تجهیزات مناسب است افزود: سه کلید واژه محیط، محتوا، نیروی انسانی در پیشرفت تعلیم وتربیت مهم است که خیرین با ایجاد محیط مناسب یک ضلع مثلث تعلیم و تربیت را فراهم می‌کنند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه خیرین مسیر خود را خوب انتخاب کرده‌اند و در همین مسیر مورد توجه و عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرند ادامه داد: خدا به دست دهنده همواره برکت می‌دهد، این افراد سرمایه‌های مادی را در جهت موثر و ماندگار خرج می‌کنند که قطعا لذت‌بخش است و خیل دنیا و آخرت برای آن‌ها رقم می‌خورد.

حشمتیان افزود: خیرین خود را متوقف در دولت خاص نمی‌بینند و با نگاه خیرخواهانه به موضوع، هدف خود را با دولت‌ها تنظیم نمی‌کنند بلکه مدرسه‌سازی را با دل پاک انجام می‌دهند و اعضای خانواده آن‌ها نیز به عنوان مشوق، این افراد را در توسعه امر مدرسه‌سازی همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی آمارها نشان می‌دهد که حضور خیرین هیچوقت کم نبوده و اقدام آنان متوقف نشده است افزود: رشد صعودی مدرسه‌سازی توسط خیرین همواره در کارنامه درخشان آنان می‌ماند و به عنوان چهره‌های ماندگار کشور شناخته می‌شوند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد با توجه به جایگاه خیرین در مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری، آن‌ها را به نسل جوان معرفی کرده و با برگزاری جشنواره و تجلیل از آنان، زمینه ترویج فرهنگ ارزشمند مدرسه‌سازی را تقویت کند ادامه داد: تقویت شورای مشورتی خیرین مدرسه‌ساز در روایت پیشرفت‌های مدرسه‌سازی حائز اهمیت است، بطورکلی کسی که در ایجاد محیط با نشاط و موثر برای دانش‌آموزان نقش‌آفرین است با درک شرایط حق اظهارنظر در مورد سایر پیشرفت‌های آموزش و پرورش را هم دارد.

حشمتیان با بیان اینکه خیرین افرادی هستند که هیچ طلبی از آموزش و پرورش ندارند عنوان کرد: باید به نحو احسن از فضاهایی که خیرین ایجاد کرده‌اند استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنم یک نفر از مجموعه خیرین مدرسه‌ساز به نمایندگی از جامعه خیرین در حلقه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، نماینده خیرین می‌تواند در قالب مشاور وزیر در حلقه مدیران ارشد آموزش پرورش حضور داشته باشد و به عنوان مشاور وزیر نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز جایگاه اداری ندارند به همین دلیل نماینده خیرین مدرسه ساز را در حلقه‌های اول اجرایی نداریم و تنها به عنوان یک نقش مردمی دیده می شوند اظهارکرد: وجود یک خیر بانو در عرصه مدرسه‌سازی به جهت داشتن نقش مادری و همسری در خانواده و الگو پذیری از او تاثیرگذاری ده برابری خواهد داشت، اما تعداد آقایان به جهت اختیار اقتصادی و منابع مالی که دارند در مدرسه‌سازی بیشتر است، در کل برابر با همه آقایان، خانم ها نیز در کنار آن ها هستند و تفکیک کردن آمار آقایان و بانوان خیر درست نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.