رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به ازای هر ۲۵ هزار جمعیت نیازمند یک پایگاه اورژانس هستیم که در این راستا باید ۱۴ پایگاه جدید در استان راه اندازی شود.

نیاز همدان به  ۱۴ پایگاه اورژانس

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا شکوهی اظهارکرد: بر اساس استاندارد جهانی باید به ازای هر ۲۵ هزار جمعیت یک پایگاه دایر شود که در حال حاضر ۱۰ پایگاه اورژانس در شهرستان همدان فعال است

وی اضافه کرد: کمبود پایگاه های اورژانس موجب می شود برخی مواقع تیم های اورژانس دیرتر به ماموریت محوله برسند و مردم فکر می کنند که این مجموعه کوتاهی و کم کاری کرده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: برای نمونه به تازگی ماموریتی در شهر همدان پیش آمد که همه پایگاه های اورژانس درون شهری را درگیر کرده بود و برای امداد رسانی به یک شهروند در خیابان کرمانشاه مجبور به اعزام آمبولانس از پایگاه گنجنامه شدیم.

شکوهی اضافه کرد: در طرح آمایش سرزمینی نیاز استان همدان به ایجاد پایگاه های جدید اورژانس برای رسیدن به استانداردها اعلام شده که این کار نیازمند تامین اعتبار مورد نیاز، نیروی انسانی و آمبولانس است.

وی گفت: سه ماهه ابتدایی سال جاری ۷۵ هزار و ۴۶۵ تماس با مرکز فوریت های پلیسی برقرار شده که ۱۶ هزار و ۷۸۱ مورد از تماس ها منجر به اعزام آمبولانس برای امداد رسانی شده است.

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه اورژانس آژانس نیست گفت: برخی بر این باورند که در صورت تماس با مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ به طور حتم باید برای امداد رسانی به آنها آمبولانس اعزام شود.

شکوهی ادامه داد: چهار کارشناس و پزشک تحصیلکرده در مرکز اورژانس حضور دارند که پس از شرح حال بیمار ، بر اساس اولویت بندی و اورژانس بودن امداد رسانی، نیاز به اعزام آمبولانس را تشخیص می دهند.

همدان نیازمند ۱۴ پایگاه اورژانس است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.