ویکتور اوربان،رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در ادامه فعالیت خود در راستای ایجاد صلح در اوکراین بعد از پایان نشست سران ناتو، با دونالد ترامپ دیدار کرد

برنامه‌ریزی برای دنیای پسابایدن؛ دیدار رئیس اتحادیه اروپا و ترامپ با موضوع اوکراین

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در ادامه فعالیت خود در راستای ایجاد صلح در اوکراین بعد از پایان نشست سران ناتو، به دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌رو رفت. به گزارش آسوشیتدپرس، اوربان در مجتمع ساحلی مارآلاگو با ترامپ دیدار کرد و عکسی دو نفره را در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک گذاشت و نوشت: ما راه‌های برقراری صلح را مورد بحث قرار دادیم. خبر خوب: او آن را حل خواهد کرد!

وی بر خلاف سیاست‌های اتحادیه اروپا، طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در راستای اتمام جنگ روسیه و اوکراین انجام داده است. اوربان که در ماه جاری و به نمایندگی از کشورش، ریاست دوره‌ ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد پیش از این به دیدار ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین رفته بود و پس از آن نیز، با وجود اعتراضات جدی اتحادیه اروپا، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

مقامات اتحادیه اروپا چندین بار مخالفت خود را با «مأموریت صلح» اوربان نشان دادند و تأکید کردند که رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا هیچ اجازه‌ای از جانب این اتحادیه برای مذاکره درباره برقراری صلح در اوکراین را ندارد.

دونالد ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود، تلاش‌های اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را دلیل آغاز این جنگ معرفی کرد و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، حتی پیش از آغاز ریاست‌جمهوری خود به این درگیری‌ها پایان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.