صندوق بین‌المللی پول با درخواست پاکستان برای دریافت وام جدیدی به ارزش هفت میلیارد دلار موافقت کرد و قرار است در صورت تایید نهایی طی سه سال آینده به اسلام‌آباد پرداخت کند.

پاکستان ۷ میلیارد دلار وام جدید از صندوق بین‌المللی پول دریافت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های پاکستانی امروز شنبه با استناد به اعلامیه رسمی صندوق بین المللی پول عنوان کردند ‌که موافقت نهایی با این وام باید توسط هیات اجرایی صندوق بین المللی پول و تایید به موقع تضمین های مالی لازم از طرف شرکای دوجانبه پاکستان صورت بگیرد.

دولت ائتلافی پاکستان در ازای دریافت این وام مالیات‌های جدید سنگینی به ارزش بیش از ۱.۷ تریلیون روپیه عمدتا بر قشر ضعیف و با درآمد متوسط این کشور وضع کرده و قیمت برق را به میزان ۷.۱۲ روپیه در هر واحد افزایش داده است تا ۵۸۰ میلیارد روپیه اضافی از مصرف کنندگان خانگی و تجاری دریافت کند. هر دلار آمریکا معادل ۲۷۷ روپیه پاکستان است.

صندوق بین المللی پول در قبال این وام درصدد تقویت نظام مالی، نظارت پولی و گسترش دامنه مالیات ها در پاکستان است.

این نهاد مالی اعلام کرده است که طی یک سال گذشته گرانی در پاکستان کاهش پیدا کرده، ذخایر ارزی آن بهبود یافته و وام جدید نیز منجر به تقویت معیشت مردم پاکستان خواهد شد.

به گفته کارشناسان پاکستانی، این بیست و چهارمین برنامه وام این کشور از صندوق بین المللی پول طی سه سال آینده خواهد بود که البته در کوتاه مدت بار سنگینی را بر پاکستان تحمیل می کند.

پیش تر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که این کشور وام جدیدی از صندوق بین المللی پول دریافت خواهد کرد و این آخرین وام خارجی خواهد بود.

وی تاکید کرد که پاکستان مصمم به تقویت صادرات و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است تا دیگر نیازی به وام پیدا نکند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.