جمع‌آوری و بازیافت کُتب قرآن و ادعیهٔ بدون استفاده یا مستهلک شده و اسماء متبرکه از مساجد مشهد از امروز در طرح اسماء الحسنی اجرایی می‌شود.

اجرای طرح اسماء الحسنی در مساجد مشهد/ جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده از مساجد

به گزارش قدس خراسان، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی اجتماعی امور مساجد با مدیریت پسماند شهرداری مشهد و نیز شرکت آدیش الکترونیک آویژه شرق با موضوع همکاری در طرح اسماء الحسنی افزود: یکی از موضوعات مهم جامعه توجه به محیط زیست است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که محیط زیست موضوعی تشریفاتی نیست، بلکه موضوعی حیاتی برای جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا افزود: این آمادگی در زمینه حفظ محیط زیست که مسئله‌ای مهم و پیشگیرانه است، وجود دارد تا با سایر ارگان‌های مربوطه نیز برای اجرای طرح اسماء الحسنی همکاری کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: در ادامه طرح اسماء الحسنی با همکاری ائمه جماعت مساجد، آموزش‌های محیط زیستی لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا از مشکلات موجود در این زمینه پیشگیری شود.

وی با اشاره به پیوند بین مسجد و امور عام‌المنفعه افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، مسجد را نهاد محوری جامعه اسلامی می‌دانند، همان‌گونه که نبی مکرم اسلام نیز اداره حکومت را از مسجد انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: معتقدیم هر مسئله‌ای که نظام اسلامی با آن روبه‌رو است باید با مسجد پیوند داشته باشد و مساجد برای حل آن تلاش کنند.

او افزود: در این راستا ۲۳ تشکل در مساجد استان‌های خراسان فعال هستند و با توجه به نگاه مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد که در هر زمینه سازمان تخصصی آن هم حتما باید پای کار بیاید، این تشکل‌ها با همکاری ارگان‌هایی مثل قوه قضاییه، استانداری، ادارات کل استان، شهرداری و دیگر مراکز دولتی و خصوصی مشغول فعالیت است.

معاون فنی و اجرایی مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز گفت: یکی از نیازهای اصلی کلان‌شهر مذهبی مشهد رعایت اصول و نگه داشتن شأن و منزلت قرآن کریم و اسماء متبرکه است.

فرهاد ذبیحی افزود: طرح اسماء الحسنی که با نشست های متعدد کارشناسی و زوایای فقهی و فنی آن بررسی شده، در این راستا راهگشا است.

وی گفت: اجرای این طرح نشان داد که باید در بسیاری مسائل، از همکاری علما و مساجد شهر مشهد استفاده کرد تا به نتایج مطلوب برسیم.

طرح اسماء الحسنی به صورت آزمایشی در ۲۰ مسجد شهر مشهد اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.