شبکه سی ان ان در گزارشی تحقیقی فاش ساخت که رژیم صهیونیستی فرماندهان پیشین یک گردان ناقض حقوق بشر را ارتقاء رتبه داده است.

سی ان ان: ارتش اسرائیل نظامیان ناقض حقوق بشر را ترفیع داده است

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان امروز خبر داد که فرماندهان پیشین یک واحد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که به نقض فاحش حقوق بشر متهم شده ترفیع یافته و در آموزش نظامیان اشغالگر و انجام عملیات نظامی در غزه مشغولند.

به نوشته سی ان ان، گردان "نتزاه یهودا" (Netzah Yehuda) در بدو امر برای جذب صهیونیست های افراطی در ارتش ایجاد شده بود و واشنگتن آن را به نقض فاحش حقوق بشر علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی پیش از عملیات ۷ اکتبر حماس متهم کرده است. این گردان متهم است که در ۱۰ سال اخیر به دفعات حقوق بشر را در کرانه باختری نقض کرده که از جمله آن می توان به قتل یک مرد فلسطینی – آمریکایی ۷۸ ساله در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد.

تحقیقات این شبکه خبری نزدیک به دموکرات ها نشان می دهد که فرماندهان پیشین این گردان اکنون به سمت های ارشد در ارتش اسرائیل ارتقا یافته و در آموزش نیروهای زمینی این رژیم و اجرای عملیات در غزه فعال هستند.

سی ‌ان‌ ان با استفاده از فناوری تشخیص چهره و سایر روش های در اختیار عموم دریافته که سه تن از فرماندهان سابق این گردان که در زمان ارتکاب جرایم موصوف مسئولیت هایی در این یگان بر عهده داشتند، اکنون به مراتب عالی ارتش ارتقا یافته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نظامیان ناقض حقوق بشر را ترفیع داده است

سی ان ان در جریان تحقیقات یک ماهه خود با چندین مقام کنونی و پیشین آمریکایی نیز گفت و گو کرد. آنان گفتند که ارتقاء این افراد نتیجه نگران کننده انفعال آمریکا بوده و می تواند پیامدهای مخربی داشته باشد.

به نوشته سی ان ان، ارتش اسرائیل گردان نتزاه یهودا را در سال ۱۹۹۹ و برای جذب یهودیان افراطی ایجاد کرد تا با افراط گری های آنان مانند اعتقاد به تفکیک جنسیتی زن و مرد سازگار باشد. به گفته منابع آگاه، این گردان که زیر مجموعه تیپ کفیر (Kfir) - بزرگترین تیپ پیاده نظام ارتش اسرائیل – محسوب می شود، از زمان تأسیس ملی گرایان مذهبی را نیز از میان شهرک‌نشینان کرانه باختری جذب کرده است.

برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا دیشب در بیانیه‌ای با یادآوری اینکه نباید فلسطینیان غزه را فراموش کنیم، تاکید کرد: ما شریک جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

در بیانیه این سناتور آمده است: در حالی که بیشتر رسانه‌ها بر انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا متمرکز شده‌ اند، ما نباید از آنچه در غزه رخ می‌دهد غافل شویم، جایی که یک بحران انسانی بی‌سابقه روز به روز بدتر می‌شود.

سندرز در این بیانیه با اشاره به اینکه از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۸ هزار نفر کشته و بیش از ۸۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند، یادآور شده است: از شروع درگیری ۹ نفر از هر ۱۰ فلسطینی در غزه از محل زندگی خود آواره شده و بسیاری از آنها حتی برای چهار یا پنج بار مجبور به تغییر مکان شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.