یک مقام مسئول کارگری خواستار ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی در دولت چهاردهم شد و گفت: نمایندگان کارگری باید در جلسات شورای عالی اشتغال و تامین اجتماعی حضور یابند و در جریان تصمیم‌گیری‌های مربوط به کارگران قرار گیرند.

روشن شدن تکلیف نیروهای شرکتی در دولت چهاردهم

به گزارش قدس آنلاین فتح الله بیات در ارزیابی مطالبات جامعه کارگری از دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان در زمانی که در مجلس حضور داشتند سالها همکاری آقای محجوب در فراکسیون کارگری مجلس بودند و در کنار کارگران بودند و از آنها حمایت کردند. اکنون هم که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده‌اند، قطعا می‌توانند در اجرای قوانین مربوط به حوزه کارگری و رفع موانع و مشکلات کارگران کمک کنند.

وی ایجاد اشتغال پایدار، ساخت مسکن کارگری، امنیت شغلی، حقوق و دستمزد، رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی و احیای شورای عالی تامین اجتماعی را از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری برشمرد و ابراز امیدواری کرد در دولت چهاردهم این مطالبات محقق شود.

به گفته بیات، جامعه کارگری سالهای سال است که دغدغه عدم امنیت شغلی را دارد و طبق آمارها بیش از ۹۶ درصد کارگران با قراردادهای موقت و کوتاه مدت مشغول کارند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: نداشتن امنیت شغلی، معیشت کارگران را دچار مخاطره می‌کند زیرا وقتی کارگر فاقد امنیت شغلی باشد، از لحاظ معیشتی هم در مضیقه است و در تامین معاش خانواده و هزینه‌های زندگی دچار مشکل خواهد شد.

این مقام مسئول کارگری در ادامه بر لزوم روشن شدن تکلیف نیروهای شرکتی تاکید کرد و گفت: در دولت سیزدهم طرح‌های خوبی مطرح شد ولی بعضی از آنها به نتیجه نرسد و نیمه کاره رها شد. طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی و قراردادی عقیم ماند و امیدواریم در دولت چهاردهم به سر و سامان برسد.

وی گفت: یکی از درخواست‌های کارگرانی که به شکل پیمانکاری مشغول فعالیت هستند،‌ حذف شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی و انعقاد قرارداد مستقیم با کارفرمای اصلی است. طبعا دلالان و واسطه‌ها در این شرکت‌ها باید حذف و این شرکت ها برچیده شوند.

بیات در عین حال بر تداوم طرح‌هایی همچون احیای کارخانه‌های راکد و تعطیل و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بازمانده از دولت سیزدهم است،‌تاکید کرد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی رعایت اصل سه جانبه گرایی را از دولت چهاردهم خواستار شد و گفت: هر تصمیمی که در خصوص امور کارگری و بازنشتسگی گرفته می‌شود، نیازمند اخذ نظرات جامعه کارگری و تشکلات‌ کارگری است. اما متاسفانه در مسایلی که مربوط به حوزه کارگران است می‌بینیم که کارگران و نمایندگان آنها نقشی ندارند. لایحه افزایش سن بازنشستگی بدون مشورت و نظرات و پیشنهادات تشکل‌های کارگری به تصویب رسید و امیدواریم دولت چهاردهم اصلاح چنین رویه‌هایی را در دستور کار قرار بدهد.

وی گفت: آقای پزشکیان پنج دوره در مجلس و جریان قانونگذاری بوده‌اند و قوانین را به خوبی می‌شناسند،‌ بنابر این با توجه به روحیه دادخواهی و عدلت طلبی و انصافی که دارند، انتظار داریم در حوزه اصلاح قوانین مربوط به کارگران از جمله قانون کار و قانون افزایش سن بازنشستگی که یکباره و بدون کار کارشناسی انجام شد، اقدام شایسته انجام دهند.

این مقام مسئول کارگری خواستار پرداخت مطالبات و بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: اگر رئیس جمهور در بحث بودجه هر سال بدهی سازمان تامین اجتماعی را در ردیف بیاورند، ظرف چند سال تمام بدهی‌های سازمان پرداخت می‌شود. حقوق و دستمزدها با نرخ تورم سر به سر می‌شود و قدرت خرید با واقعی شدن دستمزدها به جامعه کارگری بازمی گردد.

بیات در پایان گفت: کارگران ستون فقرات تولید هستند و کمترین خواسته آنها بها دادن به جامعه شریف و زحمتکش کار و تولید است. نمایندگان کارگری با در جلسات شورای عالی اشتغال و هیات امنای تامین اجتماعی و بسیاری دیگر از شوراها حضور داشته باشند و در جریان تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالواحد ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    بسمه تعالی باسلام موضوع درخواست تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان ایران است که از سال 1394/1/1بصورت طرحی در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان بکار گرفته شده ایم متاسفانه با کمترین حقوق شش میلیون تومان و بدون مزایای اکنون با تاخیر چندین ماهه حقوق پرداخت می گردد لذا از ریس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان تقاضا داریم که حقوقمان مستقیم از خزانه دولت واریز بشود بخدا گرفتاریم شرمنده خانواده های خود هستیم با تشکر فراوان جمعی از نیروهای طرحی مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان 1403/4/24