جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ادعای منابع اسرائیلی در خصوص هدف قرار گرفتن «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام و همراهان وی در بمباران شدید خان‌یونس را تذکیب کرد.

حماس هدف قرار گرفتن «محمد ضیف» در خان‌یونس را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای ادعاهای مطرح شده از سوی منابع اسرائیلی در خصوص شهادت یا مجروحیت شدید «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را در ادامه ادعاهای دروغین گذشته عنوان کرد.

در بیانیه حماس آمده است: «ادعاهای اشغالگران درباره هدف قرار گرفتن فرماندهان نظامی ادعاهای کذبی است و این اولین بار نیست که رژیم اشغالگر مدعی هدف قرار دادن فرماندهان نظامی می‌شود که دروغ بودن آن بر ملا شده است».

حماس تأکید کرد که چنین ادعاهای دروغینی با هدف سرپوش گذاشتن به حجم جنایات فجیع علیه غیرنظامیان بیان می‌شود.به گفته حماس، ارتش اشغالگر در حالی منطقه «المواصی» را بمباران کرد که پیش‌تر، این منطقه را «منطقه امن» اعلام کرده و از مردم خواسته بود به آن‌جا بروند. حماس گفت که بیش از ۸۰ هزار غیرنظامی در منطقه «المواصی» زندگی می‌کنند.

در بخشی از بیانیه حماس آمده است که بی اعتنایی و بی توجهی رژیم اشغالگر اسرائیل به قوانین و معاهدات بین‌المللی تنها با حمایت بی دریغ آمریکا از حکمرانی تندروهای صهیونیست و ارتش تروریستی‌اش، صورت می‌گیرد و از این رو دولت آمریکا در تمامی جنایت فجیع رژیم اشغالگر اسرائیل شریک است.

دقایقی پیش نیز «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، ادعای منابع اسرائیلی در خصوص هدف قرار گرفتن «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را «پوچ» و نادرست عنوان کرد.

ابوزهری افزود: «تمامی شهدا غیرنظامیان هستند و حمله رخ داده یک اقدام خطرناک در چارچوب نسل‌کشی موجود در غزه با حمایت آمریکا و در سایه سکوت جهانی است».

او تأکید کرد که این جنایت به پیامی از جانب رژیم اشغالگر است که هیچ توجهی به توافق ندارد.

ساعاتی پیش دولت غزه اعلام کرد ارتش رژیم اسرائیل با حمله به چادر آوارگان فلسطینی در جنوب غرب منطقه «خان یونس» (جنوب غزه) بیش از ۳۰۰ فلسطینی را شهید و زخمی کرده است.در این حمله هوایی که با استفاده از بمب‌های سنگین رخ داده است، تا کنون ۷۱ نفر شهید و بیش از ۲۹۰ نفر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر «عبدالرحمن شدید» از رهبران حماس در گفت وگو با شبکه الجزیره، خواستار شعله‌ور شدن تمامی مناطق کرانه باختری، قدس اشغالی و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ برای یاری غزه شد.

او از جوانان فلسطینی در کرانه باختری خواست تا عملیات ویژه‌ای را علیه نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان انجام دهند.

بمباران شدید منطقه «المواصی» در خان‌یونس در حالی انجام شد که تیم‌های مذاکره کننده اسرائیلی، آمریکایی، قطر و حماس در دوحه در حال مذاکره برای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.