بهروز افخمی درباره ساخت مستند داریوش مهرجویی گفت: من در آن مقطع نمی‌خواستم به صورت سریع ساخت این فیلم را آغاز کنم. در نتیجه به مهرداد غفارزاده پیشنهاد کردم که مستندی درباره حواشی و جریانات دادگاه و مسائل پیرامونی قتل مرحوم داریوش مهرجویی بسازد.

بهروز افخمی: فعلاً فرصت ساخت فیلم درباره مهرجویی را ندارم/ در آینده نزدیک منتظر رمان نباشید

مهرداد گرفتار کارهای دیگری شد که زیر نظر من اتفاق می‌افتاد و هنوز هم مشغول همان کارها است. به دلیل تعدد کارهایی که در دست دارم، امکان ساخت فیلم درباره مهرجویی برایم فراهم نیست. البته اعتقاد دارم گذشت زمان و فاصله گرفتن از احساسات می‌تواند باعث کیفیت بیشتر آن فیلم شود و شاید بهتر باشد که کار خود را از یک رمان آغاز کنیم.

وی افزود: مدت‌هاست به دنبال این هستم که ترس را کنار گذاشته و یک رمان بنویسم. رمان مربوط به قتل داریوش مهرجویی و حواشی پیرامون آن می‌تواند شباهتی به رمان «در کمال خونسردی» اثر ترومن کاپوتی داشته باشد که در دهه شصت آمریکا اتفاق افتاده بود و به حواشی درستگیری قاتلین یک خانواده بی‌گناه آمریکایی می‌پرداخت و تاریخ ادبیات آمریکا به قبل و بعد از انتشار این رمان تقسیم می‌شود.

افخمی همچنین گفت:هنوز مطمئن نیستم که بتوانم درباره مهرجویی فیلمی بسازم چراکه تولید چند کار را به صورت هم زمان قبول کرده‌ام که حتی فرصتی برای تهیه‌کنندگی همه آن‌ها ندارم! اما اگر قرار باشد مرحله تحقیق و پژوهش را آغاز کنم، حتما به سراغ خانواده او خواهم رفت. نوشتن چنین رمانی مانند نوشته کاپوتی می‌تواند تا هشت سال زمان ببرد و مطمئن نیستم تا آن زمان عمری باقی مانده باشد، در نتیجه به این زودی‌ها منتظر آن اثر نباشید.‌

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.