آخرین تحولات لبنان

گروه اقتصادي- فرزانه غلامي- یکی از جدی‌ترین انتقادها به دولت یازدهم از بدو امر تاکنون، نداشتن برنامه مشخص و جامع در حوزه مسکن است، ...

«مسکن مهر»  بخوبی رو  به  پیشرفت است

به گونه‌ای که برخی منتقدان عقیده دارند، اصولاً دولت تدبیر و امید در این حوزه حساس، بی‌تدبیر ظاهر شده است.

نگاهی به انتقادهای انجام شده به دولت یازدهم طی بیش از دو سال گذشته بیانگر این است که تندترین نقدها و مصاحبه‌ها علیه وزیر راه و شهرسازی و برنامه‌های «مسکنی» او بوده تا جایی که تیغ تیز استیضاح هم از بیخ گوش عباس آخوندی رد شد. برخی منتقدان بر این باورند، دولت در حوزه مسکن از این شاخه به آن شاخه می‌رود و اینکه سیاست افزایش وام مسکن نمی تواند بازار را از رکود خارج کند.

شاه بیت انتقاد به سیاست‌های مسکنی دولت، بی‌توجهی به مسکن مهر و حتی توقف آن است؛ پروژه‌ای که نام دولت دهم را بر پیشانی دارد و گفته می‌شود، قربانی تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی شده است.

البته در پاسخ به این انتقادها وزارت راه و شهرسازی و معاونان مرتبط با هر حوزه بارها و با استناد به جدیدترین آمار سعی در پاسخگویی داشته‌اند، اما تازه ترین پاسخ را وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات به خبرنگار ما ارایه کرد. عباس آخوندی در پاسخ به این انتقاد که تکلیف بخش مسکن در بسته خروج از رکود نامشخص است، گفت: ما تکلیف این بخش را پیش از بسته و به واسطه تصمیم شورای پول و اعتبار مشخص کردیم و سیاست پس انداز را دنبال می‌کنیم.

خبرنگار ما به  وزیر راه و شهرسازی گفت: گفته می‌شود طرح‌هایی نظیر مسکن اجتماعی، لیزینگ و صندوق پس‌انداز و... صرفاً بازی با کلمات و مصداق وقت کشی است و در واقع دولت برنامه مشخصی برای مسکن ندارد. آخوندی پاسخ داد: دولت تاکنون تلاش داشته مسکن مهر را به بهترین شکل ممکن ساماندهی و به اجرا برساند، از این پس هم مطابق برنامه ششم توسعه و از سال آینده که سال اول شروع برنامه است، برنامه‌های اعلامی را با جدیت دنبال می‌کند.

این عضو کابینه همچنین در پاسخ به انتقاد بعدی مبنی بر اینکه مسکن مهر مورد بی‌مهری دولت تدبیر و امید واقع شده و حتی رکود در این بخش یکی از دلایل اصلی رشد منفی بخش خدمات در کشور است، اظهار داشت: لطفاً اطلاعات غلط به مردم ندهید... مسکن مهر بخوبی در حال پیشرفت است و من بارها و برای نمونه در جلسه استیضاحم در مجلس توضیح دادم که مسکن مهر بهتر از گذشته در حال پیگیری و اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.