۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 1000133

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به ویژگی‌های محبین امام حسین(ع) گفت:امام حسین(ع) وقتی طلب کمک کرد محبین اجابت کردند اما حلقه محبین امام حسین فقط ۷۲ شهید کربلا نیستند، بلکه این حلقه یاری جستن بزرگ است و امام همه را راه می‌دهد.

محبین امام حسین(ع) فقط ۷۲ شهید کربلا نیستند

حجت‌الاسلام والممسلمین مسعود عالی -خطیب برجسته کشور- درمورد ویژگی‌های محبین امام حسین(ع) اظهار کرد: در کامل الزیارات ابن قولویه قمی است که در روز قیامت که می‌شود بهشت آماده می‌شود یک عده‌ای هستند که دور سیدالشهدا را گرفتند و توجه‌ای به هیچ چیزی ندارند.

وی ادامه داد: آنها را دعوت می‌کنند به بهشت اما آنها اصلا روی از امام حسین(ع) برنمی‌گردانند، بهشت گلایه می‌کند که خدایا ما برای اینها آماده شدیم اینا اصلا به ما توجه ندارند.

این خطیب برجسته کشور ابراز کرد: اینها محبین سیدالشهدا(ع) هستند  که بهشت‌شان امام حسین(ع) است، حضرت یوسف(ع) برای زنان مصری یک جلوه کرد و آنها دست‌های خود را بریدند، حالا اگر اباعبدالله(ع) آن جلوه ملکوتی و روحانی خود را نشان دهد آنگاه می‌بینید که دیگر بهشت برای ما جذابیتی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی یادآور شد: دور امام حسین(ع) را محبین ایشان گرفتند، کسانی که امام را یاری کردند هیچ منتی بر سر امام نگذاشتند و ‌تازه تشکر کردند که امام به آنها اجازه یاری کردن دادند. درواقع یاران امام حسین(ع) در کربلا بدهکار امام حسین(ع) بودن نه طلبکار.

وی افزود: محبین و دلدادگان امام حسین(ع) اصلا خجالت می‌کشند اگر کاری برای امام خود کردند بیان کنند. ضمنا به درگاه خدا می‌گویند «خدایا اعمال ما پیش این همه نعمت شما چیزی نیست».

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام حسین(ع) وقتی طلب کمک کرد محبین اجابت کردند اما حلقه محبین امام حسین فقط ۷۲ شهید کربلا نیستند، بلکه این حلقه یاری جستن بزرگ است و امام همه را راه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در پایان گفت: همه ما روضه امام حسین(ع) نشنویم یک چیزی کم داریم، مثل ماهی بیرون افتاده از آب خواهیم بود. زیرا عاشق امام حسین(ع) هستیم، کسانی که اربعین می‌روند نگاه کنید خیلی‌ها با معلولیت به سمت این‌ مسیر گام برمی‌دارند و این چیزی جز معنای عشق ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.