۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 1000554

سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه امروز از پایان موفقیت آمیز رزمایش نظامی پکن و مسکو خبر داد.

پایان رزمایش نظامی چین و روسیه

به گزارش قدس آنلاین، سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد: کشتی‌ های جنگی روسیه و نیروی دریایی چین رزمایش مشترک همکاری دریایی ۲۰۲۴ را در دریای چین جنوبی تکمیل کردند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی ناوگان اقیانوس آرام روسیه، رزمایش مشترک نیروی دریایی روسیه و چین با عنوان همکاری دریایی ۲۰۲۴ در دریای چین جنوبی به پایان رسید که هدف اصلی آن تقویت همکاری دریایی بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و همچنین حمایت از صلح و سازش بود.

این در حالیست که وزارت دفاع چین روز یکشنبه اعلام کرده بود که پکن و مسکو گشت زنی دریایی مشترکی را در شمال و غرب اقیانوس آرام برگزار کردند.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده بود که این رزمایش دریایی مشترک علیه هیچ کشور دیگری نیست.

وزارت دفاع چین در تشریح برنامه های این رزمایش اعلام کرده بود: بر اساس برنامه سالانه و توافق میان چین و روسیه، کشتی‌های نیروی دریایی چین و روسیه اخیراً چهارمین گشت دریایی مشترک خود را در غرب و شمال اقیانوس آرام انجام دادند. این عملیات هیچ کشور ثالثی را هدف قرار نمی دهد و هیچ ارتباطی با وضعیت کنونی بین المللی و منطقه ای ندارد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع چین جمعه پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش نظامی چین و روسیه نشان دهنده عزم دو کشور برای مقابله با تهدیدات است. رزمایش نظامی پکن و مسکو که چندی پیش در جنوب چین آغاز شده، عزم و توانایی دو کشور برای همکاری با یکدیگر در مقابله با تهدیدات امنیتی را نشان می دهد.

چین و بلاروس هم از دوشنبه پیش تمرینات نظامی مشترکی را آغاز کردند؛ رزمایش مذکور تنها چند مایل از مرز لهستان (عضو ناتو) و در آستانه برگزاری نشست سران این ائتلاف برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.