سرویس مخفی آمریکا اذعان کرد که در دو سال اخیر، درخواست‌های تیم حفاظتی رئیس جمهور سابق آمریکا برای افزایش محافظ و منابع، رد شده است!

اعتراف سرویس مخفی آمریکا به مخالفت با افزایش محافظ‌های ترامپ!

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اذعان کرد که این سازمان در دو سال اخیر تعداد کافی محافظ و منابع برای تیم حفاظتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور تامین نکرده است!

این بیانیه در حالی صادر شده که گمانه‌زنی‌ها درباره تدابیر امنیتی پیرامون ترامپ پس از ترور نافرجام یکشنبه هفته گذشته وی، بالا گرفته است. آنچه از گزارش‌ها برمی‌آید، پرسش مهم از سرویس مخفی آمریکا این است که چطور یک تک‌تیرانداز موفق به دسترسی به سقف ساختمانی در فاصله حدود ۱۵۰ متری محل سخنرانی ترامپ در گردهمایی انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا شده است!

واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز پیش‌تر در گزارش‌هایی نوشته بودند که سرویس مخفی درخواست‌های تیم حفاظتی ترامپ را در دو سال گذشته برای تقویت تدابیر امنیتی و افزایش منابع انسانی، رد کرده است.

برخی نزدیکان ترامپ مدعی هستند که تصمیمات مرتبط با این مساله که البته به گفته آنها شخصی و به ترامپ مربوط بوده، از سوی مقامات ارشد سرویس مخفی گرفته شده است!

به نوشته چندین منبع آگاه به امور، هرچند ترامپ همواره با اعضای سرویس مخفی آمریکا روابط نزدیکی و دوستانه‌ای برقرار می‌کند، روابط بین این ماموران و بالادستی‌های آنها در این نهاد امنیتی، چند وقتی است که شکرآب شده است.

آنتونی گولیِلمی، رئیس واحد ارتباطات سرویس مخفی آمریکا در پاسخ به پرسش سی‌ان‌ان درباره اینکه آیا این نهاد درخواست تیم حفاظت ترامپ را رد کرده است، در بیانیه‌ای نوشت: در برخی موارد که واحدهای ویژه آموزش‌دیده یا منابع سرویس مخفی تامین نمی‌شود، سرویس مخفی با اعمال برخی اصلاحات و تغییرات، از تامین امنیت فرد مورد نظر اطمینان حاصل می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اصلاحات شامل بهره‌گیری از همکاران ایالتی یا محلی جهت تامین تدابیر ویژه یا مشخص کردن گزینه‌های جایگزین برای کاهش دسترسی عمومی به فرد تحت حفاظت می‌شود.

این بیانیه درحالی است که گولیِلمی دیروز مدعی شده بود که گزارش‌ها درباره مخالفت سرویس مخفی با درخواست تیم حفاظتی ترامپ برای تخصیص منابع بیشتر برای تشدید تدابیر امنیتی در جریان گردهمایی پنسیلوانیا، صحت ندارد!

توماس متیو کروکس ۲۰ ساله یکشنبه هفته گذشته با یک اسلحه نیمه‌خودکار از روی پشت‌بام انباری در نزدیکی محل گردهمایی ترامپ در باتلر در پنسیلوانیا، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا هدف قرار داد. گلوله به شکلی عجیبی، مماس با گوش راست ترامپ عبور کرد و پس از انتقال ترامپ به منطقه امن، تک‌تیرانداز سرویس مخفی آمریکا ضارب را کشت. در این حادثه یک نفر از حاضران در گردهمایی کشته شد و دو تن نیز به شدت زخمی شدند

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.