۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 1001196

در آخرین گام ضداسلامی، چندی پیش آمیلی اودِآ کاستِرا، وزیر ورزش فرانسه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در بیانیه‌ای ممنوعیت ورزشکاران زن فرانسوی از پوشیدن حجاب در جریان بازی‌ها را تأیید کرد!

براساس این دستور، هیچ زنی از کاروان فرانسه در جریان بازی‌های المپیک حق داشتن حجاب را نخواهد داشت، موضوعی که حتی صدای عفو بین‌الملل را درآورد. این نهاد غیردولتی، اقدام خروس‌ها را ناقض مقررات بین‌المللی خوانده و تأکید کرد چنین تصمیمی از وجود «استاندارد دوگانه تبعیض‌آمیز در سیاست فرانسه» حکایت دارد. 
حرکت اخیر دولت مکرون آشکار می‌کند اسلام‌ستیزی در فرانسه به یک رویه تبدیل شده است. توهین به پیامبر اسلام(ص) زیرپوشش ظاهری آزادی بیان در این کشور توجیه شده که جنبش‌های اعتراضی شدید مسلمانان را به وجود آورده است. برای نمونه می‌توان به اقدامات توهین‌آمیز مجله شارلی ابدو و در پی آن، قتل کاریکاتوریستی که با کشیدن تصویر پیامبر(ص) خشم مسلمانان را برانگیخت، اشاره کرد. پارسال نیز اعتراضات گسترده‌ای توسط مسلمانان صورت گرفت که با خشونت و به آتش کشیدن ماشین‌ها همراه بود. 
فرانسه کشوری اروپایی است که تعداد قابل توجهی از مسلمانان در آن زندگی می‌کنند اما با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند و هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود. ازجمله می‌توان به ممنوعیت حجاب و طرفداری نکردن از فلسطین اشاره کرد. این در حالی است که اسلام از قرن هشتم و نهم پا به این سرزمین گذاشت و جایگاه تثبیت شده‌ای دارد. براساس آمار سازمان سیا، ۱۰درصد جمعیت فرانسه یعنی حدود ۶.۸ میلیون نفر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. مارسی نیز که یکی از شهرهای مهم فرانسه است یک چهارم جمعیتش مسلمان است. با این حال، دولت با نادیده گرفتن مسلمانان و به بهانه مبارزه با اسلام افراطی، تبعیض‌ها و سخت‌گیری‌هایی را علیه آنان روا داشته است. ممنوع کردن نماز خواندن نوجوانان و جوانان مسلمان در مدرسه و دانشگاه را نیز باید به لیست بلند بالای این رویکرد ضداسلامی افزود. اکنون هم که زنان فرانسوی را از پوشیدن حجاب که یک امر مسلم دینی است در مسابقات المپیک منع کرده‌اند. پیش‌تر حجاب در دانشگاه‌ها و مدارس فرانسه ممنوع اعلام شد و کسی حق ندارد در محیط آموزشی روسری سر کند و حتی دختران اجازه ندارند قبا که نوعی لباس اسلامی محسوب می‌شود، بپوشند.
با وجود همه رویکردهای ضد اسلامی پاریس، اما دین رحمت در فرانسه روز به روز در حال گسترش است. اکنون حدود ۶هزار مسجد در این کشور وجود دارد. پاریس اگر چه هنوز هم مسلمانان را یک تهدید جدی علیه خود می‌داند ولی برخلاف سیاست مشت آهنین، تحولات جهانی و به‌ویژه عملیات 
۷ اکتبر حماس و در سوی مقابل، کشتار مردم فلسطین به دست‌ رژیم صهیونیستی هر روز بر روشنگری جهانی افزوده و موج اسلام‌گرایی را در اروپا تقویت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.