جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر نادرست بودن آنچه در مورد بیانیه پایانی گفت‌وگوی فلسطینیان در چین (اعلامیه پکن) به بیرون درز کرده است، تصریح کرد: هر فرمولی که شامل به‌رسمیت‌شناختن «اسرائیل» به طور صریح یا ضمنی باشد را رد می‌کند.

جهاد اسلامی: در نشست پکن، هر فرمولی که «اسرائیل» را به رسمیت بشناسد رد کردیم؛ آنچه به بیرون درز کرده، نادرست است

«احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه این جنبش با هر فرمول مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی که مشروعیت رژیم اشغالگر غاصب را به رسمیت بشناسد موافق نیست، خواستار حذف اعتراف سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره به‌رسمیت‌شناختن اسرائیل از اعلامیه پکن شد.

عطایا خاطرنشان کرد که جهاد اسلامی خواستار تشکیل «کارگروه اضطراری» یا «دولت اضطراری» برای مدیریت میدان مبارزه با نسل‌کشی و برنامه‌ریزی برای نابودی آرمان فلسطین شده است.

این موضع‌گیری پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق گروه‌های فلسطینی در پکن از سوی رسانه‌ها صورت می‌گیرد که دربردارنده بند «دستیابی به وحدت ملی فلسطینی فراگیر - که شامل همه نیروها و جناح‌های فلسطینی در چارچوب سازمان آزادی‌بخش می‌شود - و تعهد به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس، مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، به‌ویژه قطعنامه‌های ۱۸۱، ۱۹۴ و ۲۳۳۴» است.

نشست گفت‌وگوهای ملی فلسطین با حضور ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح، حماس، جهاد اسلامی و جبهه‌های مردمی و دموکراتیک روز دوشنبه در پکن، پایتخت چین آغاز شد.

یک منبع شرکت‌کننده در این نشست گزارش داد که دستور کار شامل بحث در مورد راه‌های گسترش سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیل یک دولت وفاق ملی است که وضعیت نوار غزه و کرانه باختری و همچنین آخرین تحولات مربوط به تجاوز اسرائیل به نوار غزه را اداره کند.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری و پایان‌دادن به آن، باتوجه‌به قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد و تشکیل دولت موقت وفاق ملی با اجماع تمام گروه‌های فلسطینی و بر اساس تصمیم‌گیری رئیس دولت بر اساس قانون اساسی فلسطین تأکید شد؛ مشروط بر اینکه نهادهای فلسطینی در زمین‌های تحت اداره این دولت متحد شده و زمینه را برای بازسازی نوار غزه و برگزاری انتخابات عمومی زیر نظر کمیسیون مرکزی انتخابات هموار کنند.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.