هم‌زمان با هشتادمین سالگرد برقراری روابط سوریه و روسیه، مسکو میزبان نشست رؤسای جمهور دو کشور، و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه است.

اسد و پوتین در مسکو دیدار کردند / روابط دوجانبه و اوضاع منطقه، محور گفت‌وگوها

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سفری به روسیه، با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار و با وی درباره همه ابعاد روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور «اسد» با اشاره به اعتماد و اعتبار متقابلی که روابط دو کشور و ملت بر آن استوار است، گفت: سوریه و روسیه چالش‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند و این امر نشان‌دهنده بلوغ روابط دو کشور است. او دیدار خود با رئیس‌جمهور روسیه را برای بحث در مورد سناریوهای مختلف باتوجه‌به شرایط ژئوپلیتیک کنونی مهم توصیف کرد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز به نوبه خود تأکید کرد که اوضاع در خاورمیانه در حال متشنج شدن است و دیدار با رئیس‌جمهور سوریه فرصتی برای گفت‌وگو درباره همه تحولات و سناریوهای احتمالی است و درعین‌حال فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد.

گفتنی است؛ رئیس‌جمهور روسیه امروز پنجشنبه در کرملین، میزبان همتای سوری خود بود و دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه در سایه استمرار جنگ و تجاوز به نوار غزه پرداختند.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.