دولت بایدن اعلام کرد تغییر در شرایط تعلیق ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به اسرائیل ایجاد نشده و واشنگتن همچنان این مدل مهمات را در اختیار تل آویو قرار نمی‌دهد

بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکایی، بازیگر سریال جنایت در غزه

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفر به واشنگتن با مقامات ارشد آمریکایی دیدار و گفتگو کرد. وی در این سفر به دنبال جلب حداکثری حمایت کاخ سفید و کنگره برای ادامه توحش در خاورمیانه بود.

بر این اساس، دولت بایدن اعلام کرد تغییر در شرایط تعلیق ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به اسرائیل ایجاد نشده و واشنگتن همچنان این مدل مهمات را در اختیار تل آویو قرار نمی‌دهد.

نتانیاهو در سفر به آمریکا در تلاش بود تعلیق ارسال برخی از تسلیحات و مهمات به رژیم صهیونیستی از جمله بمب‌های ۲ هزار پوندی را لغو کند، اما دولت بایدن به دلیل در پیش بودن انتخابات به دنبال جلب نظر آرای عمومی از این کار اجتناب کرده است.

تصمیم برای تعلیق ارسال تسلیحات و مهمات سنگین همانند بمب‌های ۲ هزار پوندی در ماه مِی میلادی و همزمان با آغاز عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه رفح گرفته شد. کاخ سفید از آن بیم داشت بمباران مناطق متراکم از غیرنظامیان باعث تشدید نفرت از واشنگتن شود.

با این حال، داده‌های آماری منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون آمریکا ۱۴ هزار بمب ۲ هزار پوندی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

همچنین دولت بایدن به تازگی ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی به تل آویو را که پیش از این به حال تعلیق درآمده بود، از سرگرفته است. این بمب‌ها اکنون به طور گسترده در مناطق مختلف غزه برای نسل کشی فلسطینیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.