اندکی پس از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر «اسرائیل» از مناطق شرقی خان‌یونس در جنوب نوار غزه، تیم‌های پزشکی اجساد شهدا را بیرون آوردند و جستجو برای یافتن مفقودین زیر آوار ادامه دارد.

اجساد متلاشی‌شده و محله‌های مسکونی ویران‌شده؛ ارتش اشغالگر از شرق خان‌یونس عقب‌نشینی می‌کند

خبرنگار المیادین گزارش داد که ساکنان منطقه شرقی شهر خان‌یونس پس از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از بیشتر مناطقی که به آن نفوذ کرده بود، بازگشت به خانه‌های خود را آغاز کردند درحالی‌که اشغالگران ویرانی‌های زیادی را به جا گذاشتند. با اعلام رسمی ارتش اشغالگر مبنی بر پایان عملیات نیروهایش در خان‌یونس، عملیات بیرون آوردن شهدا از زیر آوار در مناطق شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه در جریان است.

در این زمینه، مقامات پزشکی فلسطینی از بازیابی اجساد متلاشی شده ۲۰ شهید خبر دادند. «دفاع مدنی» هم از شناسایی پیکر ۱۱ شهید از منطقه بنی سهیله خبر داد و خاطرنشان کرد که هنوز ۲۰۰ گزارش مفقودی غیرنظامیان در شرق خان‌یونس در دست دارد. همچنین هلال‌احمر غزه تأیید کرد که حملات ارتش اشغالگر باعث ویرانی گسترده در چندین محله شهر خان‌یونس و کاهش مساحت مناطقی که اشغالگران ادعا می‌کنند امن هستند، شده است.

بنا بر این گزارش، قبرستان بنی‌سهیله در شرق خان‌یونس هم توسط تانک‌ها و بولدوزرهای رژیم صهیونیست ویران شد؛ اشغالگران پیش از ترک منطقه، نبش قبر کردند و اجساد را خارج کردند. این در حالی است که با وجود ویرانی‌ها و شهدای به‌جامانده از جنایات اشغالگران، هم‌زمان با بازگشت مردم به شهر، زندگی به مناطق شرق خان‌یونس بازگشته است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.