۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 1003109

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره ادامه روند بررسی لایحه ارتقای امنیت زنان گفت: اساسنامه و مرام‌نامه فراکسیون زنان با هدف تغییر الگو در این حوزه و حمایت از کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌شود.

تغییر الگوی ارتقای امنیت زنان

فاطمه محمد بیگی درباره بررسی لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس بنا دارد یک فراکسیون قوی، منسجم، متعادل و پیشرو در دوره جدید ایجاد کند و اکنون در حال بررسی و تدوین اساسنامه و مرام نامه برای فراکسیون زنان هستیم.

وی افزود: اساسنامه و مرام نامه دقیقی برای فراکسیون در دوره های قبل، یا وجود نداشته و یا اگر وجود داشته، اکنون موجود نیست از این رو در حال نوشتن یک سند هستیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: این اساسنامه با رویکرد زنان پیشران و تراز مسلمان انقلاب اسلامی با اهداف سیاست های کلی خانواده و جمعیت و با هدف رسیدن به اهداف قانون اساسی، تدوین می‌شود.

محمدبیگی تاکید کرد: طرح‌های متعددی در فراکسیون زنان وجود دارد و بعد از تصویب اساسنامه به بررسی طرح ها و لوایح موجود در حوزه زنان و خانواده می پردازیم.

وی با بیان اینکه این تفکر که تلقی ما به عنوان قانون گذار با تلقی زنان جامعه، یکی باشد خیلی مهم است، گفت: هر چقدر ما به مردم و مشکلات زنان نزدیک تر باشیم، می توانیم قوانین جذاب تر، به روز تر و مبتنی بر حل نیاز جامعه و مسائل بنویسیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از این قوانین، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، یادآورشد: این قانون از آنجا که نیاز جامعه بود، هر بند آن تقریبا به یک خانواده مربوط می شود و خانواده های ایرانی با آن ارتباط گرفتند.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه ما به قوانین جامع از این دست نیاز داریم، تاکید کرد: الگویی که در حوزه ارتقای امنیت زنان و حمایت از کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد باید تغییر کند و نباید گرته برداری از کشورهای غربی باشد.

وی اضافه کرد: این الگو باید بر اساس قوانین داخل کشور خودمان باشد و ما هم تلاش می‌کنیم در بررسی و تدوین لوایح و قوانین جدید، نیازهای واقعی مردم را با بهره گیری از نظر اندیشمندان و صاحبنظران حوزه زنان و خانواده و همچنین بررسی لوایح قبلی، بررسی و مشکلات را رفع کنیم و قوانین جدیدی هم با موضوعات مختلف زنان تصویب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.