وزارت امور خارجه روسیه عصر پنجشنبه از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ابتکار طرف ایرانی خبر داد.

بررسی ابعاد و اهداف عاملان ترور هنیه در گفت‌وگوی تلفنی باقری و لاوروف

به گزارش قدس آنلاین در این گزارش آمده است:‌ طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان سفر وی به تهران با هدف شرکت در آیین تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.
در این گفت و گوی تلفنی، غیرقابل قبول بودن ترورهای سیاسی و پیامدهای بسیار خطرناک چنین اقداماتی که شدت گرفتن تنش در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل را در پی دارد، مورد تأکید قرار گرفت.
در این تماس تلفنی اشاره شد که سازمان‌دهندگان این اقدام تحریک‌آمیز امیدوار هستند که روند مذاکراتی که از قبل آغاز شده است را متوقف کنند و بر مشارکت ایالات متحده آمریکا در اقدام نظامی برای به فراموشی سپردن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در مورد ایجاد یک کشور فلسطینی تأکید دارند.
بنا بر این گزارش،‌ لاوروف در این گفت و گوی تلفنی، بدون استثنا، از همه طرف‌ها که بر وضعیت نوار غزه و در کل خاورمیانه تأثیر می‌گذارند، خواست تا از اقداماتی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع و تلفات جدید در میان غیرنظامیان شود، جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.