رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: با وجود بهبود وضعیت ایمنی جاده‌های منتهی به مرزهای اربعین، بی‌توجهی رانندگان به توصیه‌های ایمنی موجب افزایش ۴۲ درصدی تصادفات شده است.

بی‌توجهی رانندگان عامل ۴۲ درصد تصادفات در ایام اربعین است

سردار حسن مومنی افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای بهبود وضعیت ایمنی جاده‌های منتهی به مرزهای خروجی اربعین انجام شده است. بویژه در مسیر ایلام به مهران، تقریباً تمامی مسیرهای رفت و برگشت جدا شده‌اند و این بهبود قابل توجهی در ایمنی جاده‌ها ایجاد کرده است.

او ادامه داد: با این حال، هنوز نیاز است که رانندگان عزیز نکات ایمنی توصیه شده را رعایت کنند؛ زیرا حتی اگر بهترین جاده‌ها و امکانات را داشته باشیم، بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. طبق آمار، تقریباً ۴۲ درصد تصادفات طی ایام اربعین به دلیل بی‌توجهی رانندگان به جلو است، که این میزان طی سال گذشته حدود ۳۹ تا ۴۰ درصد بوده است. این افزایش نگران‌کننده عمدتاً به دلیل استفاده از تلفن همراه و یا خستگی و خواب‌آلودگی رخ می‌دهد. خستگی و خواب‌آلودگی به ویژه در زمان بازگشت از سفر اربعین بسیار خطرناک است.

مومنی تصریح کرد: همچنین، طی ایام شهریور، ستادمرکزی اربعین مصوب کرده است که اتوبوس‌های پاکستانی تحت نظارت و کنترل پلیس راهور تردد داشته باشند. این تردد با پلاک خودشان انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.