مقامات بهداشت دولت آمریکا گزارش می‌دهند موارد ابتلا به سرخک در ایالات متحده از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 موارد ابتلا به سرخک در ایالات متحده افزایش یافت

به گزارش مدیسن نت، بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در مجموع ۱۸۸ مورد سرخک در ۲۶ ایالت و واشنگتن دی سی تأیید شده است. در این مرحله، ۹۳ نفر در بیمارستان بستری شده اند که بیشتر آنها کودکان زیر ۵ سال هستند. درحالیکه، تنها ۵۸ مورد سرخک در سال ۲۰۲۳ گزارش شده است.

آمار امسال بالاترین رکورد ثبت شده از سال ۲۰۱۹ است، زمانی که این کشور تقریباً وضعیت حذف سرخک خود را از دست داد. بیش از ۱۲۰۰ مورد تأیید شده در آن سال با شیوع بیماری در جوامع یهودی ارتدوکس در نیویورک مرتبط بود.

اما فراتر از آن، کارشناسان به نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده اشاره می‌کنند که حتی با افزایش موارد سرخک در سراسر جهان در حال کاهش است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، حدود ۸۵ درصد از افرادی که در سال جاری به سرخک مبتلا شدند، یا واکسینه نشده بودند یا وضعیت واکسیناسیون نامعلومی داشتند. بسیاری از موارد به سفرهای بین المللی مرتبط است، به این معنی که مسافران آمریکایی در کشورهای دیگر آلوده شده بودند.

اما تنها ۹۳ درصد از مهدکودک‌های ایالات متحده دو دوز واکسن سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) را برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۳ دریافت کرده بودند که نسبت به ۹۵ درصد در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ کاهش داشت. طبق گزارش، ۱۲ ایالت و واشنگتن دی سی، نرخ‌های زیر ۹۰ درصد داشتند.

چندی پیش بود که ایالات متحده سرخک را تحت کنترل داشت: در سال ۲۰۰۰، سرخک به طور مؤثر در این کشور از بین رفت.

به گفته محققان، تردید در مورد واکیسناسیون که با انتشار نادرست اطلاعات درباره واکسن طی دوره پاندمی کووید تشدید شد، فقط اوضاع را بدتر کرده است.

همچنین قرنطینه طی دوران کرونا، خدمات واکسیناسیون را در بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط مختل کرده است.

نتیجه نهایی این بود که بسیاری از کشورهایی که از نظر داشتن پوشش کافی، لبه مرز قرار داشتند، پوشش خود را برای واکسیناسیون‌های معمول دوران کودکی، از جمله سرخک، کاهش دادند.

طبق گزارش مشترک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی، از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، موارد سرخک ۱۸ درصد و مرگ و میر ناشی از آن، ۴۳ درصد در سراسر جهان افزایش یافته است.

علائم شایع سرخک عبارتند از تب بالا، سرفه، ورم ملتحمه (چشم صورتی)، آبریزش بینی، لکه‌های سفید در دهان و بثورات پوستی که از سر تا پا پخش می‌شود. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، از هر ۱۰۰۰ کودک مبتلا به سرخک، ۱ تا ۳ نفر بر اثر عوارضی مانند ذات الریه یا تورم مغز می‌میرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.