رضا نقی زاده ضمن بیان این مطلب به تشریح وضعیت مشروطی دانشجویان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص ما با دو پیک روبرو بودیم، یکی با پیک کاهش شدید مشروطیها در نیم سال دوم سال ۹۸ که آغاز کرونا بود، آمار کاهش قابل ملاحظه مشروطیها را نشان میداد و کیفیت آزمونها را دچار مشکل کرده بود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تاکید کرد: پیک دوم در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ همزمان با حضوری شدن آزمونهای دانشگاهها بود که آمار مشروطی به دوره پیش از کرونا برگشت یعنی افزایش اتفاق افتاد و این نشان میدهد ما مساله آزمون را داریم که بحث جدی است؛ بنابراین بین قبل از کرونا و اکنون آمارها تفاوت محسوسی در زمینه مشروطی ها وجود ندارند و آمارها مشابه است.
وی به مهم ترین اقدام وزارت علوم برای کاهش میزان مشروطی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: یک اقدام مهمی را سال گذشته انجام دادیم و شهریور نیز توسط وزیر علوم ابلاغ شد آن هم بحث آیین نامه جدید مقررات یکپارچه آموزشی بود، در این آیین نامه دو کار اصلی با محوریت رعایت نظم و انضباط آموزشی و شاگرد پروری انجام شد، همه مسائلی که در حوزه آموزشی رخ میدهد مانند مشروطیها بخشی از آن به دلیل کاهش نظم آموزشی است که در آئین نامه جدید همه پیش بینی شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: کار دیگری که انجام شد بحث استاد مشاور آموزشی بود که به استاد دانشگاه وظایف ویژه داده شد تا در امور دانشجویان به آن ها مشورت دهد این کار نتایج بسیار خوبی داشت اگر به صورت دقیق آئین نامه مقرارت آموزشی یکپارجه اجرا شود کیفیت آموزشی افزایش مییابد. در واقع در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸ با آغاز کرونا، میزان مشروطی برخی زیر نظامها تا ۵۰ درصد کاهش یافت ولی درسال نخست آزمون حضوری شد تمام آمار ما همان آمارهای قبل از دوران کرونا بود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه نمی توانیم آمار مشروطی دانشجویان را ارائه دهیم،گفت: این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد و تحلیل های مختلفی را می طلبد بر این اساس اعلام آمار در این زمینه ممکن است برداشت های نادرستی در پی داشته باشد.
نظر شما