ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست با پیش‌بینی پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس، در صفوف خود آماده‌باش حداکثری اعلام کرد. هم‌زمان، ارتش آمریکا با ارسال بیشتر پدافند موشکی و تجهیزات نظامی به منطقه به دنبال افزایش سطح آمادگی خود است.

هشدار در سرزمین‌های اشغالی، آماده‌باش در آمریکا؛ نگرانی از واکنش گسترده ایران

روزنامه اسرائیلی «معاریو» گزارش داد که ارتش اشغالگر «در انتظار واکنش گسترده ایران در حالت آماده‌باش حداکثری به سر می‌برد؛ درحالی‌که تخمین می‌زند خطوط برق و ارتباطات هدف قرار خواهد گرفت». این روزنامه نوشت که ارتش اسرائیل «مرخصی تمام واحدهای رزمی در نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و سازمان‌های آموزشی را لغو کرد و تصمیم گرفت دامنه کاهش کار کارخانه‌ها در شمال اسرائیل را به فاصله ۴۰ کیلومتری مرز گسترش دهد».

«معاریو» می‌افزاید: مقامات اسرائیلی «سوخت و تجهیزات تولید برق را برای بیمارستان‌های بزرگ فراهم و پارکینگ‌های آنها را تخلیه کرده‌اند تا به‌عنوان بیمارستان‌های مستحکم استفاده کنند». این روزنامه همچنین اشاره کرد که مقامات اسرائیلی در حال تهیه تلفن‌های ماهواره‌ای برای بیمارستان‌های مناطق مختلف و کسب آمادگی برای مقابله با قطعی‌های ارتباطی در آنجا هستند.

به‌عنوان بخشی از وضعیت آماده‌باش، ارتش اسرائیل - روز جمعه - اعلام کرد که نیروی دریایی «با موفقیت آزمایشی را برای رهگیری موشکی دقیق با استفاده از کشتی موشک‌انداز «ساعر ۶» انجام داد». ارتش رژیم صهیونیست با تأیید اینکه این روزها با یک سری تهدیدات هوایی از جبهه‌های مختلف دور و نزدیک مواجه است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی به سامانه پدافندی «لاراد» که در عملیات رهگیری استفاده کرده است، تجهیز شده است.

در همین حال، «نیویورک‌تایمز» به نقل از یکی از مقامات پنتاگون نوشت که «لوید آستین» وزیر دفاع، به نیروهای آمریکایی دستور داده است در صورت حمله به اسرائیل، برای دفاع حرکت کنند و برای این احتمال که به‌عنوان بخشی از پاسخ مورد انتظار، گروه‌های مورد حمایت ایران نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار دهند، آماده شوند. «آسوشیتدپرس» هم به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد دو ناوشکن نیروی دریایی آمریکا از طریق دریای سرخ به سمت دریای مدیترانه حرکت خواهند کرد و یکی از ناوشکن‌ها ممکن است در صورت لزوم در دریای مدیترانه باقی بماند.

پنتاگون - روز جمعه - در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده یک اسکادران از هواپیماهای جنگی را به منطقه منتقل و یک ناو هواپیمابر را در منطقه حفظ می‌کند تا حضور نظامی آمریکا را برای کمک به دفاع از اسرائیل در برابر حملات احتمالی تقویت کند». در این بیانیه آمده است که «آستین» همچنین دستور ارسال رزم‌ناوها و ناوشکن‌های اضافی با قابلیت دفاع موشکی بالستیک به مناطقی از اروپا و خاورمیانه را صادر کرده است و در حال انجام اقداماتی برای ارسال بیشتر تسلیحات دفاع موشکی بالستیک زمینی به آنجا است.

«آستین» همچنین به ناو «یو. اس. اس. آبراهام لینکلن» دستور داد تا به خاورمیانه برود تا جایگزین گروه ضربتی ناو «یو. اس. اس. تئودور روزولت» شود که در خلیج عمان است و اواخر تابستان به آمریکا بازمی‌گردد. این دستور نشان می‌دهد که پنتاگون تصمیم گرفته است حداقل تا سال آینده یک ناو هواپیمابر را به طور مداوم در منطقه حفظ کند تا به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای ایران عمل کند.

پیش‌تر کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته بود که بایدن خود را به امنیت اسرائیل - در برابر همه تهدیدهای ایران و متحدانش در منطقه - متعهد می‌داند.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.