پیشنهاد سردبیر

هزار و ۳۸۸ مجوز بهره‌برداری صنایع مختلف در دولت سیزدهم، در خراسان رضوی صادر شد.

صدور هزار و ۳۸۸ مجوز بهره‌برداری صنایع در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صنعت استان با در اختیار داشتن ۳۴ درصد اشتغال و ۸ درصد تولید ناخالص داخلی، یکی از دستگاه‌های بزرگ اقتصادی استان محسوب می‌شود و از آنجا که رونق تولید، مؤثرترین بخش در رونق اقتصادی کشور است، مصمم هستیم از فعالان عرصه سرمایه‌گذاری در تولید حمایت کنیم.

امیررضا رجبی افزود: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از جمله مهم‌ترین اهداف حمایت از تولید است که با حمایت از آن زمینه‌های توسعه استان را شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش در زمینه رفع مشکل و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری صنعتی گفت: به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های استانی و کشوری در خصوص تسهیل سرمایه‌گذاری، جزو برنامه‌های راهبردی این اداره کل محسوب می‌شود و در این راستا، ایجاد رقابت‌پذیری و جذب سرمایه‌گذاری در استان را جدی تلقی می‌کنیم و بسته‌های تشویقی لازم در این زمینه مهیا خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون، ۵ هزار و ۶۷۲ واحد صنعتی در خراسان رضوی فعالیت دارند افزود: ۳۰۸ واحد صنعتی و معدنی راکد در استان در  ۲ سال اخیر به چرخه تولید بازگشتند و این احیا، نویدبخش رونق تولید و اشتغال‌زایی در این استان است.

رجبی در ادامه با بیان اینکه پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف ازجمله معدن و صنایع معدنی در استان وجود دارد گفت: در راستای افزایش بهره‌برداری از ظرفیت معدنی استان، در سال گذشته شناسایی ۷۴ میلیون تن ذخیره قطعی ۴۶ ماده معدنی و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در ۶۷ محدوده امیدبخش شناسایی‌شده استان، از جمله اقدامات مؤثر انجام‌شده در این زمینه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه معدن ۱۰۴۵ پروانه بهره‌برداری معدن در استان وجود دارد. افزود: در ۲ سال اخیر برای شفاف‌سازی در حوزه معدن چهار مزایده عمومی برگزار شده و تاکنون تعداد ۳۲۰ محدوده معدنی برای فعال‌سازی معادن به متقاضیان واگذارشده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.